• 0

Belasting over producten van buiten de EU

Hoi,

 

Gisteren heb ik mij ingeschreven bij de KvK en ik heb nog veel vragen - voornamelijk over dingen kopen in het buitenland.

 

Ik vind het lastig te ontdekken hoeveel ik op welke manier aan wie moet betalen als ik iets bestel bij leveranciers buiten Nederland. Voorzover ik begrijp hoeft er binnen de EU niets te worden betaald (behalve uiteraard de prijs van het product aan de leverancier zelf). Maar als je als particulier iets in bv. de VS besteld, moet je vaak 'douanekosten' betalen - tot E150 alleen omzetbelasting, vanaf E150 omzetbelasting en douanerechten. Maar ik heb geen idee hoe dit als bedrijf werkt.

 

Kan iemand mij hier iets meer over vertellen of me wijzen op een site waar dit wat helderder staat uitgelegd dan de zeer uitgebreide, maar verwarrende website van de belastingdienst waar ik niet zo goed weet waar ik moet beginnen?

 

Alvast bedankt!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bij invoer van producten van buiten de EU betaal je in beginsel invoerrechten en BTW. De hoogte van de bedragen is afhankelijk van het soort product en de waarde (invoerrecht is bijna altijd een percentage van de factuurprijs+eventuele verzend/verzekerinskosten).

 

Bij zendingen met een lage waarde (<22 Euro/<150 Euro) zijn er vrijstellingen (ook voor bedrijven). Kosten betaal je niet, in ieder geval niet aan douane, mogelijk wel aan de douane-agent of koeriersbedrijf die ervoor zorgt dat jouw pakketje langs de douane komt.

 

Meer info op www.douane.nl

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.