• 0

Hallo,

Ik ben voor mijn stage bedrijf de mogelijkheid aan het onderzoeken om naast de webshop voor de B2B klanten, ook een open webshop voor de B2C klanten te openen.

Het probleem is dat op de open webshop geen eenduidige prijzen kunnen worden weer gegeven. Aangezien er bij scherp geprijsde artikelen een probleem zal ontstaan met de huidige afnemers, en bij een hoge verkoop prijs, zullen de producten niet verkocht worden.

Nu hebben we al over meerdere oplossingen nagedacht, en één van de oplossingen was om een aparte webshop onder een andere bv. te openen. Maar de klant zal het altijd weer terug kunnen linken na het huidige bedrijf?

Zijn er mogelijkheden waarbij de klant de B2C webshop niet kan linken aan de B2B webshop?

Of zijn er nog andere ideeën hoe het probleem opgelost kan worden?

Ik wacht nieuwschierig op jullie antwoorden.

mvg.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47143-aparte-webshop-b2b-en-b2c/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

• 0

Het is me niet duidelijk wat je precies bedoeld:

1. mag de consumer niet weten dat er ook een business site bestaat?

2. of mag de consumer de prijzen voor de business niet zien?

Voor beide problemen zijn natuurlijk oplossingen, maar die zijn afhankelijk van de webshop omgeving.

Indien de consumer niet mag weten dat er ook een business site bestaat, dan is het mogelijk om binnen de huidige webshop (nogmaals, afhankelijk van de webshop omgeving) een aparte shop aan te maken en deze prijzen af te schermen door een login scherm. Iedere business dient dan een account aan te maken voordat prijzen / producten worden getoond.

Indien het alleen maar gaat om het afschermen van prijzen voor de consumer dan volstaat een login scherm, klanten krijgen alleen dan de businessprijzen te zien indien men een login heeft. Anders worden de consumerprijzen getoond.

Als je meer info nodig hebt dan hoor ik het wel.

maakeenstart.nl

• 0

Hallo,

Allereerst dank voor u reactie,

maar het is eigenlijk de bedoeling dat de business klanten niet weten dat er ook een consumer webshop is. Dit omdat er bij scherp geprijsde artikelen dan problemen kunnen ontstaan met prijsafspraken met huidige afnemers(business).

Hiervoor wordt gedacht om een de webshop te openen onder een andere BV. alleen deze BV. zal dan altijd weer terug te linken zijn naar het huidige bedrijf.

• 0

Ik naam aan dat je bedoeld dat je naast een B2B kanaal ... (resellers gaan I assume?) ... ook een direct verkoop kanaal naar de consument wilt opzetten.

Dit probleem is iets waar ik zelf ook vaker tegen aanloop bij klanten.

Er wordt dan vaak eerst heel lastig gedacht in terme van complexe winst deling structuren met de resellers van het merk.

De beste manier waarop dit op te lossen valt is naar mijn inziens simpelweg het B2B kanaal inkoop voordeel te geven en de directe B2C klanten laten inkopen of door verwijzen naar eventuele verkoop punten in de omgeving.

Digital Marketing http://agency.eoi.digital/ | Digital Transformation https://transform.eoi.digital/

• 0

Hallo,

Allereerst dank voor u reactie,

maar het is eigenlijk de bedoeling dat de business klanten niet weten dat er ook een consumer webshop is. Dit omdat er bij scherp geprijsde artikelen dan problemen kunnen ontstaan met prijsafspraken met huidige afnemers(business).

Hiervoor wordt gedacht om een de webshop te openen onder een andere BV. alleen deze BV. zal dan altijd weer terug te linken zijn naar het huidige bedrijf.

Waar je hier over spreekt is niet zuiver zaken doen naar mijn mening ... ik zou niet echter de rug van de partners handelen ... je kunt dit net zo goed transparant doen zoals ik in mijn vorigen post aan geef.

Digital Marketing http://agency.eoi.digital/ | Digital Transformation https://transform.eoi.digital/

• 0

Waarom wordt er specifiek gedacht aan het opzetten van een BV?

Misschien via pm even contacten?

maakeenstart.nl

• 0

Het bedrijf was bang dat er Business klanten konden weglopen, zodra het bedrijf ook rechtstreeks aan particulieren zou gaan verkopen.

Is dit een risico waar je rekening mee moet houden?Heb hier op de site namelijk ook veel posten gezien van mensen die niet meer zouden inkopen bij de groothandel zodra deze ook direct verkopen aan particuliere klanten.

Zouden jullie het aanraden om te kiezen voor 1 webshop met inlogsysteem voor B2B, of voor 2 webshops waar de webshop van B2C open is. En een aparte webshop voor B2B met inlogsysteem?

• 0

Met alle respect, ik denk dat het meer gepast is dat de directeur of commercieel verantwoordelijke van de onderneming professioneel advies inwint. Het is een risico-afweging, en risico's kun je elimineren of verminderen door een juiste strategie.

maakeenstart.nl

• 0

Hoi Swen

Zoals je in de forumregels hebt kunnen lezen staan we geen stagevragen toe op ondernemersforum Higherlevel.nl

Ik hoop dat je verder kunt met de antwoorden die je al gehad hebt want dit topic gaat op slot

Frans Sijtsma

Moderator

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar