• 0

Inkopen loavies.nl & modemusthaves.nl

Hallo,

 

Ik wil graag een webshop voor kinderkleding beginnen. Nu vindt ik de collecties van Loavies en ModeMusthaves erg leuk en gebruik dit veel als inspiratie. Zij verkopen dameskleding en ik wil graag kinderkleding gaan verkopen, maar toch ben ik erg benieuwd naar hun leveranciers. Zou iemand mij hierbij kunnen helpen? Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bestel eens een product, kijk naar het merklabel en ga op zoek naar de leveranciers (fabrikant/groothandel). Is het een eigen merk, dan zal het mogelijk een whitelabel zijn. Of eigen productie.

 

Wil je meer inspiratie opdoen, ga dan bijvoorbeeld eens naar het WFC in Amsterdam.

Daar vind je merken en groothandelaren waar je kunt inkopen.

Vergeet niet je kvk inschrijving mee te nemen, anders kom je niet binnen :-)

maakeenstart.nl

Link naar reactie
  • 0

Bestel eens een product, kijk naar het merklabel en ga op zoek naar de leveranciers (fabrikant/groothandel). Is het een eigen merk, dan zal het mogelijk een whitelabel zijn. Of eigen productie.

 

Wil je meer inspiratie opdoen, ga dan bijvoorbeeld eens naar het WFC in Amsterdam.

Daar vind je merken en groothandelaren waar je kunt inkopen.

Vergeet niet je kvk inschrijving mee te nemen, anders kom je niet binnen :-)

 

Bedankt voor je reactie! De eerste tip had ik inderdaad zelf ook al bedacht. Helaas halen ze de labels uit hun kleding!

Link naar reactie
  • 0

Lijkt me sterk dat er helemaal geen labels inzitten. dat zou niet in overeenstemming zijn met de wet.

 

een beetje buiten de vraag om:

 

De verplichte etiketten zijn voor onderhoud en samenstelling (in de oorspronkelijke en meest uitgebreide productnaam) zijn wel verplicht.

 

Een labeling voor land van oorsprong (made in ...) voor kleding is volgend mij niet verplicht in Nederland

 

zie ook Warenwetbesluit algemene productveiligheid:

 

Artikel 1:

1. In dit besluit en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder:

 

a. product: een waar, niet zijnde eet- of drinkwaar, die bestemd is voor de consument of waarvan redelijkerwijs kan worden verwacht dat het door de consument kan worden gebruikt ook al is het niet voor hem bestemd, en die in het kader van een handelsactiviteit tegen betaling of gratis wordt geleverd of beschikbaar gesteld, ongeacht of het nieuw, tweedehands of opnieuw in goede staat gebracht is;

 

Artikel 2.2

b. op de kenmerken van de door hem geleverde producten afgestemde maatregelen te nemen om:

1°. op de hoogte te kunnen blijven van mogelijke veiligheids- en gezondheidsrisico’s van deze producten;

2°. passende acties te kunnen ondernemen om mogelijke veiligheids- en gezondheidsrisico’s van deze producten te voorkomen, waaronder:

– het uit de markt nemen van het betrokken product;

– het passend en doeltreffend waarschuwen van de consument;

– het terugroepen van het betrokken product.

2.Onder de maatregelen, bedoeld in het eerste lid, onderdeel b, worden onder meer begrepen:

a. de vermelding, op het product of op de verpakking ervan, van de identiteit en de contactinformatie van de producent alsmede de referentie van het product, of in voorkomend geval, van de partij waartoe het product behoort, tenzij weglating van die vermelding gerechtvaardigd is;.

 

Misschien dat iemand op dit forum hier uitsluitsel over kan geven?

 

maakeenstart.nl

Link naar reactie
  • 0

Het weglaten van dat soort informatie op bv schoenveters is, vanwege de ruimte, gerechtvaardigd. Dan zal het op de verpakking moeten. Er schiet me geen voorbeeld te binnen waarbij het gerechtvaardigd zou kunnen zijn deze informatie op het product zelf of op de verpakking weg te laten. In ieder geval is er op kleding plaats genoeg dus moet het er allemaal op / in staan.

 

Aanvulling: "Made in ....." is (nog) niet verplicht. Er gaan echter al stemmen op dit, net als in USA, te verplichten. Maar voordat dat er door is zijn we wel weer 2 jaar verder denk ik.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Het weglaten van dat soort informatie op bv schoenveters is, vanwege de ruimte, gerechtvaardigd. Dan zal het op de verpakking moeten.

 

Niet om eigenwijs te (willen) lijken 8)

 

http://www.vwa.nl/onderwerpen/consumentenartikelen/dossier/kleding-en-textiel/checklist-etiketteringverplichtingen-textiel

 

Valt een verplichte naams-, merk- en/of typeaanduiding waaruit de fabrikant te herleiden is dan onder een andere wetgeving?

maakeenstart.nl

Link naar reactie
  • 0

Hier staat het antwoord volgens mij:

 

http://www.rvo.nl/onderwerpen/tools/wet-en-regelgeving/eu-wetgeving/algemene-producteisen

 

Hier wordt nadrukkelijk niet vermeld dat producten zelf voorzien moeten worden met informatie over de fabrikant/importeur.

 

Wel moet de verpakking voorzien zijn van de benodigde informatie, indien de consument een klacht of vragen omtrent het product zou hebben.

 

------------

Adresgegevens fabrikant of importeur

 

Fabrikanten of importeurs moeten hun naam, geregistreerde handels- of merknaam en contactadres op het product of de productverpakking vermelden. Zo weten consumenten met wie zij contact kunnen opnemen als zij een vraag of klacht over het product hebben.

-----------

 

Een merkloos whitelabel product kan volgens mij gewoon in de handel worden gebracht, mits de verpakking maar verwijst naar de fabrikant/importeur. En hoe een verpakking of een vermelding op een verpakking er precies uit moet zien.... waarschijnlijk is een order/factuur voldoende?

 

 

maakeenstart.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie! De eerste tip had ik inderdaad zelf ook al bedacht. Helaas halen ze de labels uit hun kleding!

 

Kunnen we misschien weer on topic komen..? :)

 

Ik dacht dat we nog steeds ontopic waren?

Labels uit kleding halen en geen andere aanduiding dan op kleding zelf of de verpakking plaatsen, dat lijkt me gezien alle informatie die je tot nu hebt gezien toch wel zeker ontopic.

 

Ik sluit me aan bij

Je moet er zelf ook wat werk voor doen.

 

En hoe dat eruit moet zien is allemaal duidelijk beschreven in de wet op de textielkentekening.

 

;D google resultaten "wet op de textielkentekening", zie hier

maakeenstart.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.