Hopelijk weet iemand hier het antwoordt op onderstaande vraag want met zoekfuncties kan ik er niets over vinden.
Een bedrijf dat recentelijk failliet gegaan is had een STAK (uit 2009) voor het beheer van aandelen (<10%) voor het optieplan van medewerkers.
Het faillissement van het originele bedrijf is inmiddels opgeheven en er rusten geen vorderingen of claims op de STAK.
Ik ben een nieuw bedrijf aan het oprichten en zou deze STAK (eventueel na statutenwijziging) graag hergebruiken voor de nieuwe BV? Kan dat zomaar of gebeurt er automatisch iets met zo'n STAK.
Met vriendelijke groet.
[Mod edit: 2 topics over feitelijk dezelfde vraag samengevoegd ]
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Johan Bint
Johan Bint
Beste forumleden,
Hopelijk weet iemand hier het antwoordt op onderstaande vraag want met zoekfuncties kan ik er niets over vinden.
Een bedrijf dat recentelijk failliet gegaan is had een STAK (uit 2009) voor het beheer van aandelen (<10%) voor het optieplan van medewerkers.
Het faillissement van het originele bedrijf is inmiddels opgeheven en er rusten geen vorderingen of claims op de STAK.
Ik ben een nieuw bedrijf aan het oprichten en zou deze STAK (eventueel na statutenwijziging) graag hergebruiken voor de nieuwe BV? Kan dat zomaar of gebeurt er automatisch iets met zo'n STAK.
Met vriendelijke groet.
[Mod edit: 2 topics over feitelijk dezelfde vraag samengevoegd ]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47175-oprichters-zonder-stemrecht-bij-high-tech-start-up/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag