• 0

Inlogcodes die niet afgegeven worden door de bouwer

We hebben een website bij iemand laten bouwen. Deze persoon heeft met moeite de inlogcodes gegeven.

Nu wil zij de veiligheidscodes niet geven want deze zou gekoppeld zijn aan haar server??(begrijp er niet veel van vandaar mijn vraag hier).

Ze beweert dat ze dit niet zal doen omdat anders iedereen in haar server zou kunnen inloggen.

 

Mijn vraag is: zijn we verplicht om bij deze persoon te blijven. Het is alsof we een huis hebben gehuurd bij een makelaar en de makelaar alleen een sleutel geeft maar de hoofdsleutel zelf houdt.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Waarbij aangetekend moet worden dat die webbouwer dan wel een hele sneue sukkel is, imho. Conflicten los je op met woorden, niet met gijzelingen.

 

Eens! Een normaal/redelijk persoon handelt de zaken netjes af. Maar je zult maar te maken krijgen met een "sneue sukkel"? Dan lijkt mij preventie beter zodat er nooit een geschil zal plaatsvinden.

Niels Vos | Online marketing &  Professionele websites voor ondernemers

Meer info: Niels Vos  of vertaalbureau

Link naar reactie
  • 0

Verder kan ik me wel in het gezegde van de webbouwer vinden dat je niet zomaar de logingegevens krijgt. Hij/zij heeft daar vast goede redenen voor. Zelf heb ik ook een eigen vps waarop alle websites draaien. Klanten kunnen tot op zekere hoogte hun eigen website beheren via een cms. Maar die klanten krijgen geen logingegevens op de vps of ftp ofzo, omdat ze dan direct toegang krijgen tot de gehele server en dat is zeker niet de bedoeling. En om nou voor elke klant aparte accountjes aan te gaan maken met elk hun eigen rechten zie ik totaal niet zitten. Sowieso komt daar wel even wat meer bij kijken, omdat de websites allemaal in 1 groot cms systeem staan en niet elk hun eigen website ruimte hebben. Dus zelfs als ik het al zou willen, doe ik dat niet even zomaar.

 

Dat kan inderdaad een goede reden zijn, al lijkt me dat wel iets waar je een klant over moet informeren. Bij de meeste VPS oplossingen kun je middels een control panel nl wel ftp gegevens invoeren die alleen toegang geven tot bestanden van 1 website.

 

Iets als een domeinnaam registeren op naam van een webbouwer vind ik echt not done. Nu bied ik zelf geen hosting en domeinregistratie aan, maar als ik het wel zou doen dan zou ik toch zeker het domein registreren met de gegevens van de klant als houder en administratief contact.

Link naar reactie
  • 0

Indien je in een conflict komt moet je niet vergeten dat je dan vaak totaal geen recht hebt op de domeinnaam. Kun je overigens gemakkelijk controleren via sidn.nl. De hostingprovider is verplicht om een EPP-token af te geven indien je vraagt om een verhuizing. Het probleem is alleen dat je alleen recht hebt op zo'n code indien je de registrant bent van de domeinnaam...

Dat verschilt van geval tot geval. Als de domeinnaam gelijk is aan de naam van je bedrijf heb je een sterk verhaal. In de meeste gevallen geeft de SIDN de naam dan aan jou. Bij een 'algemene' domeinnaam wordt het moeilijker.

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.