• 0

Actieve veredeling - U.S.A.

Goedemiddag,

 

Ik werk voor een bedrijf die meetsystemen ontwerpt voor de gas en olie-industrie.

 

Alle componenten van zo'n meetsysteem worden door ons ingekocht (wereldwijd) en aan een engineeringsbureau (extern bedrijf) aangeleverd, die vervolgens het systeem voor ons gaat bouwen/assembleren.

 

We overwegen nu om zo’n systeem te laten bouwen in de US, die uiteindelijk zal worden geëxporteerd naar Turkije. (zal hoogstwaarschijnlijk FCA worden opgeleverd)

 

Zover ik weet moet er op alle componenten die Amerika binnenkomen invoerrechten betaald worden.

Aangezien het uiteindelijk weer wordt geëxporteerd, neem ik aan om alle items als "tijdelijk invoer" aangemeld kunnen worden? Dit om te voorkomen dat er geen (extra) invoerrechten betaald wordt.

 

Heeft iemand hier ervaring mee? Het exporteren van goederen naar de US en deze in te voeren als “actieve veredeling” (tijdelijk invoer) ???

 

Alvast bedankt.

 

Met vriendelijke groeten,

 

John

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

In de USA noemt men dat manufacturing drawback, CBP legt het als volgt uit:

 

Manufacturing drawback is a refund of duties paid on imported merchandise specifically

designated for use in manufacturing articles that are subsequently exported or destroyed. For

example: two-inch speakers are imported and are incorporated into a certain model clock radio.

The speakers themselves are not altered, just used in the production of a new and different

article.

Manufacturing operations to produce the new and different article must take place within

three years receipt by the manufacturer or producer of the merchandise. The drawback product

must be exported or destroyed within five years from the date of importation

 

Als je vanuit NL exporteert zou je nog kunnen bekijken of je met passieve veredeling nog wat van de invoerrechten bij invoer van het complete product af kunt halen.

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag,

 

Hartelijk dank voor je reactie!

 

Wie zou dan de goederen moeten aangeven bij de customs als "Manufacturing drawback"?

Ik neem aan door degene die in de US gevestigd is? (in ons geval, het engineeringsbureau die het systeem gaat bouwen)

 

Is er een website waar dit soort informatie te vinden is?

 

Alvast bedankt!

 

Gr. John

Link naar reactie
  • 0

Het engineeringbureau lijkt me inderdaad de meest voor de hand liggende partij. Je zou ook zelf in de USA kunnen optreden als importeur maar dan maak je het jezelf wel lastig. In dat geval kun je het beste in de USA een douane-agent zoeken die je daarbij kan begeleiden. De Amerikaanse douane is te vinden op www.cbp.gov

 

Alternatief zou zijn om het in Nederland te laten bouwen, is natuurlijk ook weer goed voor onze economie :).

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Wederom bedankt voor je reactie!

 

Leek mij ook het beste om via het engineeringbureau het e.e.a. in gang te zetten.

Het bedrijf die het project financieerd komt uit Amerkia en één van de voorwaarde is om het systeem dan ook in Amerika te bouwen. Natuurlijk goed voor de ecomonie daar! :-)

Overigens worden er ook systemen in Nederland gebouwd hoor ;)

 

In ieder geval hartelijk dank voor de informatie en ga ermee aan de slag.

 

Zal hoogstwaarschijnlijk ook het e.e.a. kunnen vinden op de cbp.gov wibesite, thanks voor de tip!!

 

Met vriendelijke groeten.

 

John

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.