Ik ben eigenaar van een bedrijf dat chauffeursdiensten verleent.
Te verstaan: verhuren van privé chauffeurs van ons in auto's van klanten.
Het verhuren van een privé chauffeur valt in het 21% BTW tarief.
Steeds vaker krijg ik de vraag om een auto+chauffeur te leveren.
Ik heb een onderaannemer gevonden waar ik dit aan uit wil besteden. Zij rijden op blauwe kentekens en vallen in het 6% BTW tarief.
De vraag:
Ik verkoop klant X een opdracht van EUR 500,- excl. BTW en laat het voor EUR 300 uitvoeren door bedrijf Y met de blauwe kentekenplaten. Ik krijg een factuur van EUR 300 + 6% BTW van bedrijf Y over de door hun geleverde diensten.
Hoe moet ik mijn klant X factureren? Mag ik ook 6% rekenen over mijn factuur van EUR 500,-?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
hunter-7002
hunter-7002
Beste forumleden,
Graag doe ik weer een beroep op jullie kennis.
Ik ben eigenaar van een bedrijf dat chauffeursdiensten verleent.
Te verstaan: verhuren van privé chauffeurs van ons in auto's van klanten.
Het verhuren van een privé chauffeur valt in het 21% BTW tarief.
Steeds vaker krijg ik de vraag om een auto+chauffeur te leveren.
Ik heb een onderaannemer gevonden waar ik dit aan uit wil besteden. Zij rijden op blauwe kentekens en vallen in het 6% BTW tarief.
De vraag:
Ik verkoop klant X een opdracht van EUR 500,- excl. BTW en laat het voor EUR 300 uitvoeren door bedrijf Y met de blauwe kentekenplaten. Ik krijg een factuur van EUR 300 + 6% BTW van bedrijf Y over de door hun geleverde diensten.
Hoe moet ik mijn klant X factureren? Mag ik ook 6% rekenen over mijn factuur van EUR 500,-?
Bij voorbaat grote dank!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47311-facturatie-met-verschillende-btw/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag