Ik heb als consultant een Nederlandse klant. Ik ga naar Duitsland, om bij een klant van mijn NLse klant een klus te doen. Alle gemaakte kosten in Duitsland kan ik een-op-een aan mijn NLse klant factureren. Daarvoor geef ik hem de scans van de bonnetjes (de originelen blijven bij mij). Na toch behoorlijk wat te hebben rondgeneust op het internet in het algemeen en dit forum in het bijzonder, is het me nog steeds niet helemaal duidelijk hoe ik de gemaakte kosten op de factuur aan mijn NLse klant behoor te plaatsen en of en hoe ik dat BTW-tecnnisch aan moet geven.
Stel dat de gemaakte kosten als volgt zijn:
- hotel: 300 euro + 7% BTW = 321 euro
- vlucht: 400 euro + 0% BTW = 400 euro
- diners: 120 euro + 19% BTW = 142.80 euro
Op de factuur aan mijn NLse klant laats ik ten eerste het bedrag voor de uitgevoerde activiteiten, tegen 21% BTW. Kan ik vervolgens volstaan met een onuitgesplitst onkostenbedrag van 863.80 euro?
Als ik het goed begrijp moet ik op de IB-aangifte later de volledige 863.80 euro aan mijn omzet toevoegen en kan ik de volledige 863.80 opvoeren als bedrijfskosten, toch? Ik heb dus verder niets te maken met de BTW die in het buitenland over de kosten is geheven?
Als ik het tot nu goed heb, betekent dat dus ook dat ik in mijn BTW-aangifte hier verder niets mee hoef, toch?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
frankadam
frankadam
Dag allemaal,
Ik heb als consultant een Nederlandse klant. Ik ga naar Duitsland, om bij een klant van mijn NLse klant een klus te doen. Alle gemaakte kosten in Duitsland kan ik een-op-een aan mijn NLse klant factureren. Daarvoor geef ik hem de scans van de bonnetjes (de originelen blijven bij mij). Na toch behoorlijk wat te hebben rondgeneust op het internet in het algemeen en dit forum in het bijzonder, is het me nog steeds niet helemaal duidelijk hoe ik de gemaakte kosten op de factuur aan mijn NLse klant behoor te plaatsen en of en hoe ik dat BTW-tecnnisch aan moet geven.
Stel dat de gemaakte kosten als volgt zijn:
- hotel: 300 euro + 7% BTW = 321 euro
- vlucht: 400 euro + 0% BTW = 400 euro
- diners: 120 euro + 19% BTW = 142.80 euro
Op de factuur aan mijn NLse klant laats ik ten eerste het bedrag voor de uitgevoerde activiteiten, tegen 21% BTW. Kan ik vervolgens volstaan met een onuitgesplitst onkostenbedrag van 863.80 euro?
Als ik het goed begrijp moet ik op de IB-aangifte later de volledige 863.80 euro aan mijn omzet toevoegen en kan ik de volledige 863.80 opvoeren als bedrijfskosten, toch? Ik heb dus verder niets te maken met de BTW die in het buitenland over de kosten is geheven?
Als ik het tot nu goed heb, betekent dat dus ook dat ik in mijn BTW-aangifte hier verder niets mee hoef, toch?
Groet,
Frank
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47316-hoe-kosten-gemaakt-in-het-buitenland-door-te-factureren-aan-klant/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag