• 0

Als zzp'er ingehuurd worden, terwijl je als vrijwilliger actief bent

Dag allen,

 

Ik ben zzp'er en daarnaast ben ik als vrijwilliger actief binnen een culturele stichting, en ontvang daar de maximale vrijwilligersvergoeding (150,- per maand) voor. De stichting heeft onvoldoende geld en opdrachten om mensen vast in dienst te kunnen nemen en werkt daarom regelmatig met zzp'ers.

 

Nu heeft de stichting, omdat ze iets terug willen doen voor mijn inzet, me benaderd om een opdracht uit te voeren als zzp'er. Omdat ik hier de consequenties niet van overzie ben ik huiverig voor eventuele belastingen/regels waar ik niets van af weet. Ik kom op de site van de belastingdienst niet verder dan een omschrijving van het werken als vrijwilliger en een stuk over de VAR. Maar dat was nou net wat ik al wel wist.

 

Mijn vraag is dus eigenlijk, kan ik naast mijn vrijwilligersovereenkomst ook een overeenkomst van opdracht aangaan met dezelfde stichting? En wat zijn hier de gevolgen van?

 

 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

 

Hartelijke groet,

 

Blecq

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dan moet het (je opdracht dus) in mijn ogen wel iets heel anders zijn dan je vrijwilligerswerkzaamheden. Anders zou iemand misschien vinden dat het e.e.a. ‘op een hoop gegooid’ moet worden.

 

Maar op zich zou het moeten kunnen:

Voor een symbolisch (‘kostenvergoeding’ of ‘vrijwilligersvergoeding’), ver onder een marktconform, bedrag allerlei werkzaamheden op vrijwillige basis uitvoeren en tegelijkertijd gewoon bij dezelfde ‘club’ en (marktconform) betaalde opdracht uitvoeren.

 

Link naar reactie
  • 0

Dan moet het (je opdracht dus) in mijn ogen wel iets heel anders zijn dan je vrijwilligerswerkzaamheden. Anders zou iemand misschien vinden dat het e.e.a. ‘op een hoop gegooid’ moet worden.

 

 

Dank voor je snelle reactie!