• 0

Als zzp'er ingehuurd worden, terwijl je als vrijwilliger actief bent

Dag allen,

 

Ik ben zzp'er en daarnaast ben ik als vrijwilliger actief binnen een culturele stichting, en ontvang daar de maximale vrijwilligersvergoeding (150,- per maand) voor. De stichting heeft onvoldoende geld en opdrachten om mensen vast in dienst te kunnen nemen en werkt daarom regelmatig met zzp'ers.

 

Nu heeft de stichting, omdat ze iets terug willen doen voor mijn inzet, me benaderd om een opdracht uit te voeren als zzp'er. Omdat ik hier de consequenties niet van overzie ben ik huiverig voor eventuele belastingen/regels waar ik niets van af weet. Ik kom op de site van de belastingdienst niet verder dan een omschrijving van het werken als vrijwilliger en een stuk over de VAR. Maar dat was nou net wat ik al wel wist.

 

Mijn vraag is dus eigenlijk, kan ik naast mijn vrijwilligersovereenkomst ook een overeenkomst van opdracht aangaan met dezelfde stichting? En wat zijn hier de gevolgen van?

 

 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

 

Hartelijke groet,

 

Blecq

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dan moet het (je opdracht dus) in mijn ogen wel iets heel anders zijn dan je vrijwilligerswerkzaamheden. Anders zou iemand misschien vinden dat het e.e.a. ‘op een hoop gegooid’ moet worden.

 

Maar op zich zou het moeten kunnen:

Voor een symbolisch (‘kostenvergoeding’ of ‘vrijwilligersvergoeding’), ver onder een marktconform, bedrag allerlei werkzaamheden op vrijwillige basis uitvoeren en tegelijkertijd gewoon bij dezelfde ‘club’ en (marktconform) betaalde opdracht uitvoeren.

 

Link naar reactie
  • 0

Dan moet het (je opdracht dus) in mijn ogen wel iets heel anders zijn dan je vrijwilligerswerkzaamheden. Anders zou iemand misschien vinden dat het e.e.a. ‘op een hoop gegooid’ moet worden.

 

 

Dank voor je snelle reactie!

Als ik bij mijn 'offerte' (niet echt dus want ik krijg de opdracht aangeboden) aangeef wat de opdracht is en die is anders dan de taken die ik uitvoer als vrijwilliger zou ik dus goed moeten zitten.

 

Misschien een beetje dubbelop maar ik kan er zo weinig over vinden op de sites van de overheid en belasting.

 

Hartelijke groet,

 

Blecq

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.