Ik weet even niet goed wat de beste aanpak is voor de volgende situatie, ik hoop dat het duidelijk is.
Ik had voor een klant 1 jaar geleden verschillende websites ontwikkeld. Daarnaast had ik hosting en een domeinnaam gekocht voor een e-mail adres. Voor de hosting en domeinnaam is niet betaald, dat hadden we zo afgesproken, dus er is geen factuur.
Enkele dagen geleden wilde mijn klant een nieuw wachtwoord voor het e-mail adres, en dat heb ik gegeven. Ook wilde hij dat ik het domeinnaam en hosting ging cancellen. Het e-mail adres en de hosting bleek enkel voor zijn zakenpartner te zijn.
Enkele dagen later belden zijn zakenpartner mij op dat hij niet meer in zijn e-mail kon, en dat kwam doordat ik het wachtwoord had veranderd voor mijn klant. Daarnaast wilde hij helemaal niet dat zijn domeinnaam gestopt ging worden, en kwam ik er achter dat de relatie tussen mijn klant en zijn zakenpartner niet best was.
Nu wil ik voorkomen dat ik wachtwoorden aan personen geef zonder toestemming van de andere partij, dus heb ik weer het wachtwoord veranderd zodat mijn klant niet in de e-mails kon kijken van zijn ex zakenpartner.
Mijn vraag is nu, heeft mijn klant recht op de toegang tot het e-mail adres? Hij was de gene die aan mij vroeg om het domeinnaam en e-mail adres aan te maken een jaar geleden. Dat geeft hij ook aan in onze conversaties. Ik wil niet dat ik mijn relatie tussen de klant verslechter doordat ik hem geen toegang geef zonder duidelijk onderbouwing.
Bedankt voor het lezen, en ik hoor graag of iemand hier mee te maken heeft gehad!
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
coenh
coenh
Hallo!
Ik weet even niet goed wat de beste aanpak is voor de volgende situatie, ik hoop dat het duidelijk is.
Ik had voor een klant 1 jaar geleden verschillende websites ontwikkeld. Daarnaast had ik hosting en een domeinnaam gekocht voor een e-mail adres. Voor de hosting en domeinnaam is niet betaald, dat hadden we zo afgesproken, dus er is geen factuur.
Enkele dagen geleden wilde mijn klant een nieuw wachtwoord voor het e-mail adres, en dat heb ik gegeven. Ook wilde hij dat ik het domeinnaam en hosting ging cancellen. Het e-mail adres en de hosting bleek enkel voor zijn zakenpartner te zijn.
Enkele dagen later belden zijn zakenpartner mij op dat hij niet meer in zijn e-mail kon, en dat kwam doordat ik het wachtwoord had veranderd voor mijn klant. Daarnaast wilde hij helemaal niet dat zijn domeinnaam gestopt ging worden, en kwam ik er achter dat de relatie tussen mijn klant en zijn zakenpartner niet best was.
Nu wil ik voorkomen dat ik wachtwoorden aan personen geef zonder toestemming van de andere partij, dus heb ik weer het wachtwoord veranderd zodat mijn klant niet in de e-mails kon kijken van zijn ex zakenpartner.
Mijn vraag is nu, heeft mijn klant recht op de toegang tot het e-mail adres? Hij was de gene die aan mij vroeg om het domeinnaam en e-mail adres aan te maken een jaar geleden. Dat geeft hij ook aan in onze conversaties. Ik wil niet dat ik mijn relatie tussen de klant verslechter doordat ik hem geen toegang geef zonder duidelijk onderbouwing.
Bedankt voor het lezen, en ik hoor graag of iemand hier mee te maken heeft gehad!
Groetjes,
Coen
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47421-lastige-situatie-domeinnaam-en-toegang-e-mail-adres-opdrachtgevers/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag