• 0

Overname van een lege BV door een andere BV tbv verliezen verrekenen

Beste Higherlevel collega's,

 

Recentelijk heb ik de activiteiten van een BV verkocht. Hierin heb ik ca. 100K verlies in geleden.

 

Nu is mijn idee om deze lege BV over te nemen door een reeds bestaande BV met winstgevende activiteiten. Dit ten behoeve van de mogelijkheden om de verliezen uit het verleden te gebruiken voor de VPB winsten.

 

Feit is echter dat de verlieslatende BV nooit VPB heeft betaald (lees verlies).

 

Een 2-tal vragen:

 

1. Is het mogelijk om de 100K aan verliezen fiscaal te verrekenen als ik de BV overneem met een andere BV?

2. Hoe gaat dit in zíjn werk?

 

Mvgr, Sander

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dus je hebt een BV zonder activiteiten met een (middels een beschikking) vastgesteld verlies?

En nu wil je (winstgevende) activiteiten overnemen?

 

Dan moet je de winsten kunnen verrekenen (carry forward), althans als je voldoet aan de voorwaarden.

 

Of wil je nou een BV overnemen?

Of wil je een BV jouw (lege) BV laten overnemen?

(Is niet heel duidelijk omschreven)

Link naar reactie
  • 0

Deze casus kun je ook terugvinden in alle studieboeken over de vennootschapsbelasting.

Het antwoord is dat de wetgever diverse maatregelen heeft getroffen om in deze situatie verliesverrekening te voorkomen. Het is niet onmogelijk om daar onderuit te komen, maar het vergt wel de nodige planning.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Dus je hebt een BV zonder activiteiten met een (middels een beschikking) vastgesteld verlies?

Correct

 

En nu wil je (winstgevende) activiteiten overnemen?

Correct

 

Dan moet je de winsten kunnen verrekenen (carry forward), althans als je voldoet aan de voorwaarden.

 

Of wil je nou een BV overnemen?

Misschien, ik heb reeds 2 BV's. Waarvan er dus 1 CA. 100K aan verliezen heeft geleden. Mijn intentie is om de winstgevende BV de nu activiteitsloze BV over te nemen met als doel de 100K aan verliezen te kunnen verrekenen met toekomstige winsten uit de winstgevende BV.

 

Of wil je een BV jouw (lege) BV laten overnemen?

zie boven.

 

Bij voorbaat dank voor de hulp!

 

(Is niet heel duidelijk omschreven)

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.