• 0

beslag leggen op de aandelen

Ik zit met het volgende. 

 

 

Ik heb samen met mijn compagnon een BV en we hebben ieder 50 % van de aandelen.  

 

Nu zitten wij in een enorm conflict en wil ik van haar af. Zij heeft heel veel schulden waaronder ook een prive schuld aan mij van ruim 4800 euro. Ik heb onlangs een voorstel gedaan dat ik voor 4800 euro haar aandelen wil kopen. 

 

Zij heeft dit bod niet geaccepteerd (helaas).

 

Zij woont in Dubai en daarom is de communicatie tussen ons waardeloos. De afstand is te groot.

 

Deze schuld staat al bijna 5 jaar over en er wordt al zeer lange tijd niets terug betaald.  Nu kreeg ik vandaag van de accountant het advies om nu eerst te kijken naar een betalingsregeling en dat ik anders beslag ga leggen op haar aandelen.

 

 

Ik wil echt van haar af.

 

 

Onze/mijn situatie:

 

 

Ik heb naast deze BV ook nog een eenmanszaak.  

 

 

In de BV zitten 3 handelsnamen met daarachter 3 websites/databases.

 

Een van deze databases heeft zij zichzelf gewoon toegeëigend (zonder betaling of vergadering van de aandeelhouders of wat dan ook). Dese databases heeft zij aan een nieuwe website gehangen. Ik heb op geen enkele wijze te maken met deze nieuwe website. Hij staat ook niet op de kvk van de BV.

 

Ik wil er dan ook eentje die op dit moment nauwelijks gebruikt wordt en deze toevoegen aan de kvk van mijn eenmanszaak.  De hoofdnaam zou ik ook het liefst hebben, maar daar zal zij echt niet akkoord mee gaan. Dat is echt ons paradepaardje. 

 

 

Volgens de accountant is dus beslaglegging op haar aandelen als ik haar heb aangemaand om haar privé schild te gaan aflossen een mooi punt.

 

Hoe gaat dit in zijn werk?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Beslag leggen is één stap. Daarna moet je procederen over je lening en nadat je een vonnis hebt, kun je die aandelen openbaar verkopen.

 

Wat je dus met het beslag *niet* kunt, is rechtstreeks zorgen dat jij eigenaar van die aandelen wordt.

Link naar reactie
  • 0

Jullie hebben samen een BV. Als jij haar prive geld heeft geleend heeft dit natuurlijk niets met die BV te maken. Het zou anders zijn bij VOF. Als zij die database op haar eenmanszaak runt dan zou het wel kunnen natuurlijk. Ik vraag me dan alleen af of de database/website dan niet "ontvreemd is" In feite is het dan gewoon diefstal? Of had deze persoon hier volmacht voor? Lijkt me toch niet dat je zomaar iets uit een BV kan halen en op eigen naam kan zetten.

Barcode scanners - IR thermometers - 12V voedingen www.electronixs.nl

Link naar reactie
  • 0

Mijn eerste opmerking is, dat zo'n geschil langs gerechtelijke paden proberen te regelen als één van de partijen in het buitenland is gevestigd, een lange en moeizame weg zal zijn (en waarschijnlijk ook met aanzienlijke kosten).

Je kan je zelfs afvragen of na lang procederen het resultaat niet negatief zal zijn.

 

Overigens kan je wel degelijk beslag leggen op de aandelen van de partner als er een privé schuld is.

In dit geval wordt de privé persoon aangesproken; als deze niet aan de eisen voldoet wordt beslag gelegd op haar bezittingen (o.a. de aandelen).

Zit er nog een management bv tussen, dan dient beslag gelegd te worden op de aandelen van de management bv.

 

Misschien is het een idee om alle activiteiten en activa over te brengen naar een andere bv.

Dit moet dan via een AvA, waar je je partner voor nodig hebt.

Haar melden, dat je dit gaat doen, en dat je indien niet gereageerd wordt aanneemt, dat zij hiermee akkoord gaat. Wel hierbij redelijke termijnen aanhouden voor een reactie. Ook even checken wat hierover in de statuten staat.

Als ze wel reageert en niet akkoord gaat (meest waarschijnlijk) heb je in ieder geval een pressiemiddel.

(Activa ontvreemd nl de database dus of links of rechts om)

 

Suc7

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 163 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.