• 0

BV na geruisloze inbreng

Hallo,

Ik heb mijn EZ via een geruisloze inbreng in een Holding BV ingebracht waarna er een doorzakking heeft plaatsgevonden naar een werk BV met terugwerkende kracht per 1-1-2014. De BV's zijn juridisch opgericht per 12-11-14. Nu heb ik de volgende vragen:

- Als DGA wil ik miv 1-1-14 via de Holding BV verloond worden, echter ik heb een loonbelastingnummer toegekend gekregen vanaf 1-11-14. Hoe moet ik de periode januari tot en met oktober 'verlonen'? Of moet ik een boeking maken in de Holding van loonkosten met als tegenhanger de rekening-courantverhouding aandeelhouder, waarna dit boekingsbedrag via de aangifte IB moet worden aangegeven als inkomsten uit arbeid?

 

- Hoe moet ik met de omzetbelasting omgaan aangezien de EZ is op houden te bestaan en ik voor de werk BV een nieuw omzetbelastingnummer heb gekregen? Moet ik de EZ corrigeren en alles op het btw nummer van de werk BV zetten (vanaf 1-1-14)??

 

Alvast bedankt voor de reacties.

 

Mvg, Jeni

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

De BTW aangiften zou ik niet corrigeren. Dus als je eerste aangiftetijdvak voor de BV het 4e kwartaal is, dan zou ik vanaf dan alle BTW bij de BV aangeven. En de eerste drie kwartalen gewoon zo laten.

Wel alle BTW vanaf 01-01-2014 boeken/registreren bij de BV zodat alles 'overgenomen' is.

 

En de loonheffingen: Volgens mij was het zo dat je in de periode tot dat je BV perfect is geworden (dus 01-11-2014) de brutoloon als 'inkomsten uit werkzaamheden' in je IB aangifte aangeeft.

Wel de kosten bij de BV boeken natuurlijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.