Mijn BV/startup, gefinancierd met risico kapitaal, is sinds enkele maanden failliet. Ik ben hoofdelijk aansprakelijk voor een rekening courant krediet van +/-€30k en heb een beperkt inkomen (€1,6k netto) op dit moment. Tevens heb ik in privé andere schulden oplopend tot €60k.
Ik wil de hoofdelijke aansprakelijkheid beperken door een afkoopbod te doen. Wat is een redelijk aanbod en hoe kan dit aanbod gestructureerd worden?
(bijv. vast bedrag + maandelijks bedrag + aanvullende betaling bij inkomen boven €x in de komende x jaar)
Tevens vroeg ik me af hoe onderstaande argumenten gebruikt kunnen worden in het onderhandelingsproces:
- Ik werk en verdien een beperkt inkomen in het buitenland (binnen Europa)
- Ik heb een afkoopaanbod gedaan van €5k gedaan + een maandelijkse termijn voor drie jaar gedaan
- Ik heb aangegeven een schuldsaneringstraject te overwegen
- Mogelijke aanvullende schulden voortvloeiend uit faillissement van de bv
- Ik betaal maandelijks al maximaal aflossing aan privé schulden
De bank heeft mijn eerste aanbod afgeslagen met het argument 'je kiest ervoor andere schuldeisers wel te betalen'.
Ik ben op zoek naar een onderhandelingstactiek. Een eventuele discussie over de ethiek van het afkopen van schulden ga ik graag in een andere post aan.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Dieter195
Dieter195
Mijn BV/startup, gefinancierd met risico kapitaal, is sinds enkele maanden failliet. Ik ben hoofdelijk aansprakelijk voor een rekening courant krediet van +/-€30k en heb een beperkt inkomen (€1,6k netto) op dit moment. Tevens heb ik in privé andere schulden oplopend tot €60k.
Ik wil de hoofdelijke aansprakelijkheid beperken door een afkoopbod te doen. Wat is een redelijk aanbod en hoe kan dit aanbod gestructureerd worden?
(bijv. vast bedrag + maandelijks bedrag + aanvullende betaling bij inkomen boven €x in de komende x jaar)
Tevens vroeg ik me af hoe onderstaande argumenten gebruikt kunnen worden in het onderhandelingsproces:
- Ik werk en verdien een beperkt inkomen in het buitenland (binnen Europa)
- Ik heb een afkoopaanbod gedaan van €5k gedaan + een maandelijkse termijn voor drie jaar gedaan
- Ik heb aangegeven een schuldsaneringstraject te overwegen
- Mogelijke aanvullende schulden voortvloeiend uit faillissement van de bv
- Ik betaal maandelijks al maximaal aflossing aan privé schulden
De bank heeft mijn eerste aanbod afgeslagen met het argument 'je kiest ervoor andere schuldeisers wel te betalen'.
Ik ben op zoek naar een onderhandelingstactiek. Een eventuele discussie over de ethiek van het afkopen van schulden ga ik graag in een andere post aan.
Bij voorbaat dank!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47755-onderhandeling-met-de-bank-in-geval-van-faillissement/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag