• 0

Administratie webshop, kosten boekingen

Goededag,

 

Voor de administratie die ik bij ga houden vroeg ik me af of de exacte datum van betaling relevant is,

 

Ik hou prive en zakelijk voornamelijk gescheiden, echter is dit niet altijd mogelijk IVM creditcard betalingen. stel ik koop op 10-12-14 wat met mijn creditcard en ik stort dit bedrag op 16-12-14 terug op mijn creditcard van mijn zakelijke rekening.

 

Welke datum houd ik aan? en vul ik dan in mijn administratie in dat ik het van mijn zakelijke rekening heb gekocht of creditcard?

 

 

Met IDeal betalen mensen doorgaans de hele maand, ik laat dit 1 keer per maand uitkeren.

Zet ik het totaal bedrag van alle klanten in 1 bedrag in de administratie dat is uitgekeerd door IDeal leverancier? Of moet ik elke aparte betaling van de klant die dan nog niet op mijn rekening staat apart erin zetten?

 

 

Hopend dat iemand mij wat uitleg kan geven:)

 

Alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Feitelijk zijn zowel je creditcard en de paypalrekening een aparte bankboek.

Dus als je conform kasstelsel werkt, MOET de dergelijke bankboeken als dusdanig verwerken en de datum aanhouden waarop dit is afgeschreven van je creditcard of bij/afgeschreven op je paypal rekening.

 

Dit wordt lang niet altijd gedaan en of het door de fiscus wordt afgekeurd als je het anders doet is een heel andere vraag. Maar dit is de meest correcte manier.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.