• 0

Oriëntatiefase: Vernieuwend idee over app / crowdfunding

Hallo,

 

Al een tijdje zit ik met een idee in mijn hoofd over een app op het gebied van dating. Het is iets compleet vernieuwends en het zal voornamelijk gaan werken in app-vorm op smartphones én bijvoorbeeld de Apple Watch.

 

Nu zit ik met een aantal vragen. Mijn idee is zo vernieuwend dat ik voorzichtig ben met het delen van informatie daarover. Ik heb al het een en ander uitgezocht en weet dat app-bouwers werken met geheimhouding. Maar ik wil o.a. gaan proberen om de financiering rond te krijgen via crowdfunding.

 

Zijn er meer mensen die ervaring hebben met crowdfunding en in hoeverre moet je jezelf dat bloot geven en hoe kun je je beschermen tegen mensen die er eventueel met je idee vandoor gaan?

 

Zijn er ook mensen die een app hebben uitgebracht en zelf weinig tot geen programmeerkennis hebben (en dus volledig afhankelijk zijn/blijven van app-bouwers)?

 

Groeten,

Dennis

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Laat ik het zo zeggen: in geen van de crowdfunding projecten waaraan ik heb meegedaan zou ik geld hebben gestort wanneer men niet volledig open was. Met andere woorden: geheim en crowdfunding is een onmogelijke combinatie. Dat kun je gerust vergeten...

 

Indien jouw idee zo gemakkelijk te kopieren is dat je er nu al bang voor bent, dan is het zaak om snel de eerste en grootste te worden en die voorsprong te behouden. Als je idee zo geweldig is dat anderen het willen jatten, dan kan je beter bedenken hoe je de voorsprong houdt, want ooit wil je live en hoe langer je wacht, hoe groter het risico dat iemand anders hetzelfde bedenkt. Succes!

Link naar reactie
  • 0

Wij krijgen dagelijks aanvragen voor Apps met een "innovatief idee".

Ik kan dan ook onderstrepen dat er heel veel ideeën rond dezelfde tijd ontstaan, echter degene die deze het eerst realiseert en het idee het beste op de markt brengt zal profiteren.

 

Advies: Ga met een partij in zee waar je vertrouwen in hebt, en welke ook potentie ziet in het idee.

Zoals mmint ook aangeeft, crowdfunding werkt op basis van transparantie, in dit geval lijkt het me niet het juiste kanaal om benodigd kapitaal binnen te halen.

 

Succes!

http://www.mkb-app.nl - Apps betaalbaar gemaakt voor het MKB
Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties. Wat betreft Crowdfunding had ik al zo'n idee dat dat moeilijk zou gaan. Ik vraag me dan ook af of er wel eens CF-projecten zijn voor een app. Ik bedoel, als zo'n idee succesvol zou zijn, dan zou een vermogender iemand zo'n idee toch gewoon jatten?

 

Ik zal eerst maar eens het idee in de vorm van een presentatie gaan uitwerken en daarmee naar een app-bouwer gaan die geheimhouding tekent. Eens kijken wat de kosten zijn voor een android-, iOS-, en Apple Watch-app zijn.

 

Afhankelijk van de geschatte kosten zal ik op zoek gaan naar een alternatief eventueel.

Link naar reactie
  • 0

Ben je zo overtuigd dat jouw idee zo revolutionair is? Vooral in de software wereld is eigenlijk alles al eens bedacht en dat sommige ideeen niet (meer) bestaan heeft vast wel een reden. Wat jij denkt hoeft een ander niet zo te denken. Ik denk dat je wat minder paranoide zou moeten zijn en eens je idee met een select groepje mensen bespreken. Andere mensen hebben er vast een andere kijk op. Ennuh... ideeen jatters ben ik eigenlijk nog maar weinig (eigenlijk niet) tegen gekomen.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 1

Hier op dit forum zijn genoeg topics te vinden van lotgenoten, bijvoorbeeld deze, deze en deze.

 

Om mezelf dan maar te quoten:

Mijn standaard reactie komt op hetzelfde neer: Ideeën zijn inherent waardeloos. Ze krijgen pas waarde wanneer je er waarde instopt door de ideeën te realiseren.

(Dat wil overigens niet zeggen dat een slecht idee net zoveel waarde kan krijgen als een goed idee en daarnaast: een slecht idee met goede uitvoering blijft meestal net zo waardeloos als een goed idee met slechte uitvoering).

De waarde die je in een idee moet stoppen om het idee waardevol te maken bestaat uit tijd, geld en/of kennis. (Meestal heel veel tijd, geld en/of kennis). Vrijwel altijd is er gebrek aan één of meer van die componenten. Verder zijn ook goede ideeën veel minder schaars dan jij misschien denkt. Ontwikkelaars horen ze en kijgen ze vaker dan ze ze kunnen realiseren.

 

Om die redenen kun je jezelf best wat minder angstig opstellen. Die angst werkt immers verlammend en zorgt dat je idee slechts een idee blijft. Ga gewoon aan de slag. Doe wat er gedaan moet worden. Onderneem!

Link naar reactie
  • 0

Dennis,

 

Het is mooi dat je een goed idee in handen hebt voor een dating app.

Mijn ervaring als app bouwer is dat "Het Idee" maar een stukje is van de puzzel.

 

Zo was ik laatst ook aan het denken over dating apps en bedacht me toen dat ik de meeste klik heb met mensen met eenzelfde gevoel voor humor. Dus waarom geen Tinder waar je matcht op basis van dezelfde humor. Zit iets in toch?

 

Maar je ziet dat "Het Idee" maar het begin is.

Wie gaat de app voor me maken? Kan ik het zelf doen? Hoe kom ik aan geld? Is het niet heel makkelijk te kopiëren? Hoe krijg ik de eerste 100.000 gebruikers (dat is ongeveer het minimum als je met VCs wilt gaan praten)?

 

De lijst met uitdagingen is lang maar voor alles is een oplossing.

Lees de genoemde topics door en doe er je voordeel mee.

Heel veel succes!

 

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.