• 0

Naheffingsaanslag, wat nu?

Hallo,

 

Vorig jaar heb ik mijzelf ingeschreven bij de kamer van koophandel en ik heb nu dus mijn eigen bedrijf. Ik ben fotograaf en naast mijn studie fotografie kreeg ik steeds meer opdrachten.

 

Begin dit jaar heb ik voor het eerst dus ook omzetbelasting moeten aangeven. Hier was ik echter te laat mee. Dit heb ik pas 17 februari gedaan. Heel dom, eigen fout.

 

Vandaag heb ik een naheffingsaanslag gekregen. In eerste instantie schrok ik enorm van het bedrag. Ik heb namelijk afgelopen jaar heel weinig inkomsten gehad doordat er veel tijd naar mijn studie is gegaan. Het bedrag of de naheffing (ik weet dat dit een schatting is) is veel hoger dan wat ik werkelijk moest betalen.

Daarnaast heb ik meer kosten gemaakt dan dat er binnen is gekomen, dit heb ik dus ook aangegeven, ik zou dus niet eens geld hoeven te betalen (toch?).

 

Wat kan ik nu het beste doen? Ik kan mij voorstellen dat ik de boete zou moeten betalen omdat ik dus wel te laat was met mijn aangifte. Moet ik daarnaast dan bezwaar maken?

En zou het ook kunnen dat ze mijn rekeningnummer niet hebben? Dat er daardoor iets fout loopt?

 

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben met mijn uitleg. Anders hoor ik het graag.

 

Groeten,

Niels

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Niels,

 

Dat is balen.

De naheffingsaanslag zal na het indienen van de aangifte over dat tijdvak verminderd worden en uw ingediende aangifte zal gevolgd worden.

Voor het op tijd doen van de aangifte omzetbelasting en loonheffingen geldt een coulancetermijn van 7 kalenderdagen na de uiterste aangiftedatum. Als uw aangifte binnen deze termijn bij de belastingdienst binnen is, krijgt u geen boete. Als de aangifte later of helemaal niet bij de belastingdienst binnenkomt, is dat een aangifteverzuim en krijgt u een boete van € 61.

 

Voor de boete kunt u een briefje schrijven naar de belastingdienst om deze te laten verminderen naar nihil. Hierbij dient wel een goede reden voor opgegeven te worden.

Niet geprobeerd is altijd mis....

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Balen, maar wel mijn eigen schuld. Ik weet nu in ieder geval zeker dat ik het de volgende keer wel op tijd zou doen.

Heel erg bedankt verder voor de reacties. Zoals het nu lijkt is het gelukt en moet ik alleen de 61 euro boete betalen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.