• 0

Recent gestart met onderneming naast werk in loondienst, hoe zit het met ww?

Afgelopen maand ben ik gestart met mijn onderneming. Op dit moment doe ik dit naast mijn werk in loondienst (32 uur p.w). Ik spendeer zo'n 20 uur per week aan mijn eigen bedrijf en maak nog geen winst.

 

Helaas heb ik te horen gekregen dat mijn contract bij mijn huidige werkgever niet wordt verlengd en zit ik per 1/8/15 zonder werk in loondienst.

 

Ik zie kansen voor mijn onderneming en zou graag de stap naar fulltime zelfstandig ondernemerschap maken.

 

Kom ik in aanmerking voor een startersregeling, starten vanuit ww?

 

Ik zie veel artikelen over starten vanuit de ww maar niet over het uitbouwen van een (kort) bestaande onderneming.

 

Alvast bedankt voor je hulp en reactie.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

nee, uitbouwen is niet starten.. en zo simpel zit de regeling ook in elkaar, je komt alleen in aanmerking voor de startersregeling als je je onderneming start nadat je ww is toegekend.

 

MAAR

 

voor de uren die nu aan je onderneming besteed kun je zodra je werk stopt een urenvrijlating krijgen en je krijgt gewoon ww voor de uren die je werkloos bent geworden als je ook netjes op een baan voor die uren blijft solliciteren.

Je moet die urenvrijlating wel specifiek aanvragen bij de aanvraag van je ww om te voorkomen dat je ondernemingsuren gekort worden

 

je moet als je zowel ww hebt als onderneemt heel goed je uren bijhouden om te voorkomen dat je later problemen krijgt met je uitkering.

 

er is ook nog een optie om je ww vrijwillig te stoppen (direct of na een aantal maanden) omdat je genoeg verdiend, daarmee kan je evt later (binnen 6 tot ca 18 maanden) nog stoppen met je onderneming en alsnog de ww ontvangen. (herlevingsrecht)

 

dat even heel kort, in een paar zinnen je mogelijkeheden.

 

Link naar reactie
  • 0

nee, uitbouwen is niet starten.. en zo simpel zit de regeling ook in elkaar, je komt alleen in aanmerking voor de startersregeling als je je onderneming start nadat je ww is toegekend.

 

MAAR

 

voor de uren die nu aan je onderneming besteed kun je zodra je werk stopt een urenvrijlating krijgen en je krijgt gewoon ww voor de uren die je werkloos bent geworden als je gewoon ook netjes op een baan voor die uren blijft solliciteren.

Je moet die urenvrijlating wel specifiek aanvragen bij de aanvraag van je ww om te voorkomen dat je ondernemingsuren gekort worden

 

je moet als je zowel ww hebt als onderneemt heel goed je uren bijhouden om te voorkomen dat je later geen problemen krijgt met je uitkering.

 

er is ook nog een optie om je ww vrijwillig te stoppen (direct of na een aantal maanden) omdat je genoeg verdiend, daarmee kan je evt later (binnen 6 tot ca 18 maanden) nog stoppen met je onderneming en alsnog de ww ontvangen. (herlevingsrecht)

 

dat even heel kort, in een paar zinnen je mogelijkeheden.

 

 

Een helder antwoord, dankjewel daarvoor!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.