Aangezien mijn bedrijf inmiddels 9 jaar oud is wil ik eens een beetje de administratie op gaan ruimen.
Ik heb niks wat met onroerend goed te maken heeft. Dus is de bewaartermijn voor mij 7 jaar.
De 1e 2 jaar van mijn administratie zou ik dus weg kunnen doen.
Echter van enkele facturen vraag ik me af of deze weg mogen.
Dit is namelijk van spullen die meer dan 7 jaar geleden gekocht zijn. Maar die ik vanwege de waarde afgeschreven heb in 5 jaar tijd.
De laatste afschrijving is op dit moment dus maar 2 jaar geleden.
Mag de factuur (die wel 7 jaar oud is) dan wel weg. Of moet die bewaard blijven tot het moment dat de laatste afschrijving ook 7 jaar oud is (in dit voorbeeld dus 7+5 = 12 jaar).
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
funs-323
funs-323
Aangezien mijn bedrijf inmiddels 9 jaar oud is wil ik eens een beetje de administratie op gaan ruimen.
Ik heb niks wat met onroerend goed te maken heeft. Dus is de bewaartermijn voor mij 7 jaar.
De 1e 2 jaar van mijn administratie zou ik dus weg kunnen doen.
Echter van enkele facturen vraag ik me af of deze weg mogen.
Dit is namelijk van spullen die meer dan 7 jaar geleden gekocht zijn. Maar die ik vanwege de waarde afgeschreven heb in 5 jaar tijd.
De laatste afschrijving is op dit moment dus maar 2 jaar geleden.
Mag de factuur (die wel 7 jaar oud is) dan wel weg. Of moet die bewaard blijven tot het moment dat de laatste afschrijving ook 7 jaar oud is (in dit voorbeeld dus 7+5 = 12 jaar).
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag