Jump to content

Maxn

Legend
  • Content Count

    779
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Maxn last won the day on August 19

Maxn had the most liked content!

Community Reputation

52
  1. Nee, naar verwachting pas een jaartje later. Dus ja, volgend jaar kan je nog voor max. 35k aan Belgie verkopen zonder er iets mee te maken te hebben. Maar je kan beter te vroeg je administratie op orde hebben dan te laat.
  2. Ik kan via thuisbezorgd bij 167 restaurants binnen een straal van 5 km afhalen. En nee, zo'n groot station hebben we ook weer niet.
  3. Lees in de regelgeving toch wat anders. Omzetbelasting, administratieve-, facturerings- en andere verplichtingen Mij maak je niet wijs dat als je van Bol doorkrijgt dat er door bijvoorbeeld "ABC B.V." een bestelling is geplaatst, je niet weet dat de afnemer een ondernemer is. Dat de TS graag uiteindelijk alleen de maandelijkse specificaties in zijn administratie opneemt omdat dat minder werk is, neemt niet weg dat hij gewoon weet door wie er besteld wordt...
  4. TS verstuurt de bestellingen... Dus ja, ik ga er voor het gemak wel vanuit dat deze weet naar wie die heen moeten. Hij houd zijn administratie alleen graag klein: En denk ook dat dat niet helemaal in overeenstemming met de fiscale bewaarplicht is...
  5. Ben je formeel niet verplicht om altijd een factuur te verstrekken als je weet dat de afnemer een bedrijf is? En niet pas als iemand bij je aanklopt? Dat de supermarkt het alleen maar op verzoek doet omdat die niet weten wie hun klanten zijn kan ik begrijpen. Maar bij online bestellingen weet je wel van te voren of iemand een bedrijfsnaam heeft ingevuld... Houd er verder rekening mee dat je op termijn ook bij leveringen aan het buitenland verplicht wordt een factuur te verstrekken. (factuur versturen is bij afstandsverkopen waarbij het BTW percentage van het land van de particuliere klant wordt gehanteerd verplicht. nu heb je nog drempelbedragen waardoor dat niet hoeft als je weinig aan het buitenland verkoopt, maar die gaan verdwijnen).
  6. Denk niet dat iemand dat aanbied voor Whatsapp. Whatsapp bied aan zakelijke klanten welliswaar de mogelijkheid om het versturen van notificaties volledig te automatiseren. Maar daar hangt een fors prijskaartje aan, en er zijn de nodige regels/formaliteiten om te voorkomen dat het voor het versturen van spam wordt gebruikt. Ouderwetse SMS'jes versturen is voor een ontwikkelaar makkelijker te automatiseren en minder gedoe. Dus wellicht dat er wel factuur-verstuur pakketten te vinden zijn die de betaallink via die weg kunnen versturen.
  7. Engelse BTW kan je van de Britten terugkrijgen. Maar dan zul je wel eerst alsnog een fatsoenlijke factuur moeten hebben. Bedragen lijken nergens op (hoge BTW percentage is 20% in de UK)
  8. Zijn wel meer verzekeraars die daar een handje van hebben. Unigarant (verzekering rechtstreeks via website afgesloten en opgezegd, zonder tussenpersoon) heeft me die ook wel eens in rekening gebracht. In de voorwaarden van 30 pagina's stond inderdaad wel ergens dat ze bij opzegging "administratiekosten" in mindering mochten brengen. Zonder daarbij vooraf het bedrag te vermelden overigens. Blijf het wat dat betreft vreemd vinden dat elke normale Internet ondernemer tegenwoordig verplicht is alle verplichte kosten in het aanbod (niet in de kleine lettertjes) te vermelden. En dat je het opzeggen van een abonnement niet ingewikkelder mag maken dan het afsluiten daarvan. Maar dat al die regeltjes niet voor verzekeraars gelden...
  9. Weet niet of het tegenwoordig nog zo is, want heb ze al een tijdje niet meer gebruikt. Maar in het verleden was het zelfs zo dat als je op een bepaalde zoekterm wilde adverteren, je ook suggesties van Google kreeg voor andere gerelateerde zoektermen. En daar zaten ook gewoon namen van concurrenten in die sector bij...
  10. Begrijp de reden niet helemaal. Het handelsregister vermeld geen aandeelhouderS, tenzij het er maar 1 is. Ook zonder STAK zijn die dus redelijk anoniem voor de gemiddelde buitenstaander. En heb je maar 1 aandeelhouder, dan moet ie dadelijk alsnog in het openbare UBO register, hoeveel schakels je er ook tussen zet. Daar moet immers ook elk INdirect belang van >25% in vermeld worden...
  11. De TS schrijft dat hij momenteel naar een e-commerce site moet om zijn bestelling te plaatsen. Dat is gegeven in de startpost. Dat al zijn leveranciers ook bereid zijn bestellingen per e-mail/fax/andere methode te accepteren is nu juist een aanname...
  12. Hoe wil je het bezwaar dat de TS heeft tegen het gebruik van het standaard pakket -dat er al is- dan lezen? "Echter bij de 1 kun je na het zoeken niet bestellen en moet je alsnog naar de e-commerce site van de betreffende leverancier gaan." (en daarnaast was er nog een pakket dat wel kan bestellen. Maar kennenlijk alleen bij de leverancier dat dat pakket levert en enkele partners. Ja, dat een leverancier het bestellen bij zijn eigen toko kan automatiseren geloof ik wel. Maar dat wil niet zeggen dat dit te doen is zonder medewerking van $leverancier)
  13. Het probleem is niet het doorzoeken van de product informatie, maar de wens van de TS om vervolgens ook geautomatiseerd een bestelling bij de leverancier te kunnen plaatsen... Dat is -ook voor een goede ontwikkelaar- nog wel een dingetje om te automatiseren als de leverancier daar zelf geen mogelijkheden voor aanbied. Afgezien dat je dan na elke wijziging van de website van de leverancier, je eigen code moet aanpassen, hebben sommige webshops tegenwoordig zelfs captcha's e.d. in het bestelproces zitten.
  14. Bingo. Zelf een ontwikkelaar inhuren is 1 ding. Maar ook leveranciers -die doorgaans dergelijke mogelijkheden niet standaard aanbieden- gaan overtuigen dat deze kosten moeten gaan maken om hun eigen systemen aan te passen zodat jij daar geautomatiseerd kan bestellen is een veel groter probleem...
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept