• 0

Juridisch advies gevraagd KPN

Dag allemaal,

 

Ik heb/had een contract afgesloten bij KPN voor mobiel bellen/sms internet etc 10 GB etc. Nu kreeg ik na een tweetal facturen van een paar honderd euro. Dit begreep ik niet. Dus ik ging op onderzoek uit en ik kwam erachter dat KPN alles meer dan een 10GB verbruik extra in rekening brengt. Dit had ik niet aan zien komen omdat KPN claimt als je 10 GB verbruikt hebt je snelheid verlaagt. Er stond de volgende link in mijn contract:
 

Schermafbeelding2024-05-23om14_25_36.thumb.png.873de8497792779cc8fcba65937b5806.png

Vervolgens kom je dan hier uit:

Schermafbeelding2024-03-18om20_26.23kopie.thumb.png.e8e51d7a446b4b23d9cbfe6cb71a3ce5.png

 

Zoals je ziet kom ik uit op de verkeerde pagina, je moet hier op 'zakelijk' drukken. Dat ik gemist. Eigenlijk hebben ze mij de verkeerde link gestuurd.. Daarnaast was ik jaren gewend dat ze de snelheid verlagen zoals ze bij Odido wel doen. Dus er gingen geen alarmbelletjes af toe ik van die standaard smsje kreeg van KPN:


'Geachte klant, u heeft 100% van uw NL-EU databundel verbruikt. Vanaf nu geldt het buitenbundeltarief tenzij er nog groepstegoed beschikbaar is. Mvg, KPN.'
Ik was immers in de veronderstelling dat mijn internetsnelheid verlaagd ging worden.

 

Dit is nu achteraf: nu kijk ik verder in mijn contract en daar wordt ook weer verwezen naar een algemene link waar je de keuze hebt uit tig van algemene voorwaarden: https://www.kpn.com/algemene-voorwaarden/zakelijk/kpn-een-mkb

Welke moet je nu hebben? Mij ben je kwijt nu ;) In mijn contract staan geen algemene voorwaarden, die moet ik zelf maar vinden op hun website...

Ik heb een klacht ingediend, maar er wordt gemaand tot betalen, inhoudelijk wordt er niet op ingegaan.

Bel ons voor 28 mei 2024
'Dan kunnen we voorkomen dat we de schuld moeten registreren. Een registratie heeft bijvoorbeeld negatieve gevolgen bij het afsluiten van toekomstige leningen en abonnementen.' <--- is dit waar? kunnen ze dit zomaar doen?

 

Ik vind dat ik niet goed ben ingelicht over de algemene voorwaarden en zeker ben misleidt door verkeerde informatie te verstrekken via de email over het internetgebruik.

Is dit juridisch ook zo?

 

Ik hoor graag van jullie.

 

Gr,

 

Jeroen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0
16 uur geleden, Jeroentiee zei:

'Geachte klant, u heeft 100% van uw NL-EU databundel verbruikt. Vanaf nu geldt het buitenbundeltarief tenzij er nog groepstegoed beschikbaar is. Mvg, KPN.'
Ik was immers in de veronderstelling dat mijn internetsnelheid verlaagd ging worden.

Dit lijkt me natuurlijk wel heel duidelijk.

 

Overigens... als ik een zakelijk mobiel abo bestel bij KPN kan ik bij het bestellen nog steeds de volgende tekst vinden:

Quote

Is je databundel op voor de maand? Je betaalt in Nederland en in de EU, behalve op de Noordzee, nooit voor MB's buiten je abonnement. Je maximale snelheid wordt voor de rest van de maand verlaagd naar 64 Kbit/s down- en 32 Kbit/s upload. Je blijft dus altijd bereikbaar zonder extra kosten.

 

Gaat het bij jou om kosten buiten de EU of gewoon Nederland/binnen de EU ??

Want ook voor consumenten gaat het volgens mij buiten de EU, buiten je bundel, gewoon geld kosten.

 

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Jeroentiee zei:

Het gaat om extra internetverbruik binnen NL.

En waar heb jij gelezen (in de voorwaarden of website) dat internetverbruik buiten de bundel in NL extra kosten met zich meebrengt (even afgezien van de duidelijke SMS die ze gestuurd hebben)?

 

Omdat als ik bij het bestelproces op de (I) druk (info) bij (zakelijk) Mobiel internet, dan staat daar mijn gequote text. Als dat bij jou ook zo zou zijn, dan denk ik dat dat toch een hele duidelijk misleiding zou zijn.

 

Of je moet een heel oud contract hebben tegen andere voorwaarden.

 

2024-05-24 11_24_13-Internet, mobiel, TV, entertainment en meer van KPN _ KPN - Brave.png

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Rik · zei:

Omdat als ik bij het bestelproces op de (I) druk (info) bij (zakelijk) Mobiel internet, dan staat daar mijn gequote text. Als dat bij jou ook zo zou zijn, dan denk ik dat dat toch een hele duidelijk misleiding zou zijn.

 

De TS heeft de "KPN een MKB" variant, en niet de kleinzakelijke die online is af te sluiten.

 

Meerverbruik kost kennenlijk 1 cent per MB: https://www.kpn.com/w3/file?uuid=88e70a4b-9350-4203-8319-c4728f89fa1f&owner=8de86c61-bdc8-4848-872e-e5b380e682fc&contentid=54574&elementid=7572195

 

Link naar reactie
  • 0
23 uur geleden, Jeroentiee zei:

Welke moet je nu hebben? Mij ben je kwijt nu ;) In mijn contract staan geen algemene voorwaarden, die moet ik zelf maar vinden op hun website...

In jouw contract staat bij "Diensten en apparatuur" twee keer KPN ÉÉN vermeld. En de juiste pagina met algemene voorwaarden heb je al gevonden, de belangrijkste voor jou de "Dienstbeschrijving KPN EEN Algemeen". Voor de tarieven wordt je verwezen naar de website. Daar is het wel ff zoeken maar dan kom je uit bij de link van Maxn, en daarin staat inderdaad 1 cent per MB.

 

De link in je contract is niet verkeerd of misleidend, die gaat oever Roaming, dus buiten NL. Dat heb je dus zelf gewoon verkeerd gelezen. 

 

23 uur geleden, Jeroentiee zei:

Ik vind dat ik niet goed ben ingelicht over de algemene voorwaarden en zeker ben misleidt door verkeerde informatie te verstrekken via de email over het internetgebruik.

 

Wat voor verkeerde informatie heeft KPN jou dan per email gestuurd? Je schrijft verder niets over een email.... Wel over een SMS waarin KPN schrijft "vanaf nu geldt het buitenbundeltarief tenzij er nog groepstegoed beschikbaar is". Dat lijkt me toch duidelijk genoeg.....

 

Het lijkt dat erop dat jij een en ander niet of niet goed gelezen hebt. Juridisch gezien dus geen poot om op te staan.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Op 24-5-2024 om 10:47, UwJurist zei:

Betaal in ieder geval op tijd onder vermelding van 'onder protest'. Dat scheelt je gedoe en incassokosten enz.
En blijf aansturen op een inhoudelijke reactie.

UwJurist Ik neem aan dat u ervaring heeft met dit soort situaties ;) Als ik betaal heb ik helemaal geen poot op om te staan toch? 

Link naar reactie
  • 0
1 minuut geleden, Rik · zei:

Ik begrijp je niet helemaal. 

Die link (en regel) gaat om roaming.

Dat was bij jou helemaal niet van toepassing.

Hier staat toch letterlijk als je internet op is worden er geen extra kosten in rekening gebracht? Misschien snap ik het niet..

Scherm­afbeelding 2024-05-27 om 17.31.38.png

Link naar reactie
  • 0
Zojuist, Jeroentiee zei:

Hier staat toch letterlijk als je internet op is worden er geen extra kosten in rekening gebracht? Misschien snap ik het niet..

Dat is voor consumenten. Hij had een ander abonnement (zakelijk en de ONE mobiel).

Er is reeds naar de voorwaarden verwezen.

Wij zien ook niet alles wat hij gekregen hebt. 

 

5 minuten geleden, Jeroentiee zei:

UwJurist Ik neem aan dat u ervaring heeft met dit soort situaties ;) Als ik betaal heb ik helemaal geen poot op om te staan toch? 

Wel als je in je recht staat (wat wij dus niet denken). Wanneer je je gelijk krijgt, dan krijg je dat geld ook weer terug.

Link naar reactie
  • 0
5 uur geleden, Jeroentiee zei:

@Bert. http://www.kpn.com/buitenland deze link staat in het voorblad van mijn contract. zie screenshot in eerste post.

Het is toch bijzonder als het allemaal zo duidelijk en simpel is wij met z'n vieren er amper achterkomen hoe het nu zit..

Spreek voor jezelf, ik ben er wel achter, zie mijn vorige reactie. De link die je aanhaalt gaat over internetten in het buitenland, en je schrijft zelf dat het gaat over dataverbruik in Nederland.

 

1 uur terug, wimj zei:

 

Hoe regel je dat bij een iDeal betaling?

Je kunt bij ideal een mededeling en een extra omschrijving  invullen.

Link naar reactie
  • 1
17 uur geleden, Jeroentiee zei:

UwJurist Ik neem aan dat u ervaring heeft met dit soort situaties ;) Als ik betaal heb ik helemaal geen poot op om te staan toch? 

Ja, jarenlange ervaring. En je moet wel betalen. Je betaalt onder vermelding van 'onder protest, zie correspondentie'. En in je correspondentie vermeld je ook dat je onder protest hebt betaald.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0
30 minuten geleden, UwJurist zei:

Ja, jarenlange ervaring. En je moet wel betalen. Je betaalt onder vermelding van 'onder protest, zie correspondentie'. En in je correspondentie vermeld je ook dat je onder protest hebt betaald.

Duidelijk, danku!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.