Jump to content

Rik ·

Legend
  • Content Count

    1,541
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    14

Rik · last won the day on March 29

Rik · had the most liked content!

Community Reputation

105

Personal info

  • You are:
    maak een keuze
  • How did you find us:
    maak een keuze

Register

  • What age group do you belong to?
    46-50
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  1. Ja, je hebt recht op 22,87 KOR. Omzetbelasting over 1a 2.595,79 4a en 4b. 1.009,74+ Voorbelasting 5b 2.572,92- Saldo af te dragen 1.032,61 KOR is 22,87 (dit is 2.595,79-2.572,92, 4a en 4b buiten beschouwing laten) Werkelijk af te dragen 1.009,74 Je was 4a en 4b vergeten op te tellen bij 1a. Daarna heb je dus 1.032,61 te betalen maar omdat 4a en 4b buiten beschouwing gelaten moeten worden in de KOR berekening blijft er van de 1.032,61 nog maar 22,87 echte KOR over. Dat haal je van de 1.032,61 te betalen af en je komt op die 1.009,74 te betalen. Zie ook voorbeeld 2 in deze pdf. https://www.btwadvies.com/sites/default/files/pub16/De kleineondernemersregeling - juli-augustus 2009.pdf
  2. Een factuur mag bij een eenmanszaak ook op privé naam staan. Dus dat is geen belemmering. De aankoop moet wel met zakelijk doel gedaan zijn. Het moet niet een privé aankoop zijn geweest die je later zakelijk gaat gebruiken.
  3. Welkom op het ondernemersforum Higherlevel. Over welke periode gaat dit? Ik neem aan Q4 2019? Heb je die €1.009,74 die naar jou verlegd is, bij 4a en 4b, ook al bij 5b voorbelasting ingegeven? Mag je volgens de belastingdienst en je voorgaande kwartalen inderdaad KOR toepassen? Wat waren de beweegredenen voor dat standpunt van de belastingdienst? Zonder ook de voorgaande aangiftes kunnen wij dat n.l. niet zien.
  4. Dit staat dan ook niet in de polis maar in de voorwaarden (kleine lettertjes) die je er altijd bij krijgt. Als het geen maatwerk is zul je daar ook het stukje over opzegging kunnen vinden.
  5. Rik  ·

    IB vraag?

    Welkom op het ondernemersforum Higherlevel. Ik vraag me dan inderdaad ook af hoe je aan die voorlopige aanslag van 2019 bent gekomen. Waarom heb je toen geld gekregen? Vergelijk die voorlopige aanslag even met de definitieve nu en dan zie je het verschil.
  6. O, ze hebben daar zelfs een complete cursus online staan https://www.e-boekhouden.nl/cursus-boekhouden https://www.gratis-cursus-boekhouden.nl/cursus Passiva: https://www.gratis-cursus-boekhouden.nl/Begrip/passiva
  7. https://nl.wikipedia.org/wiki/Passiva
  8. En meer dan €20 verschil heb je het over een bedrag van meer dan €100 incl. btw. Dat zou ook niet zomaar een bonnetje mogen zijn maar een factuur op naam.
  9. Dus het ene bedrag is €203 afgerond en de ander €204 Ik hou er wel altijd van dat het op de cent nauwkeurig klopt en rond dan inderdaad bij de aangifte in mijn voordeel af. In de boekhouding boek ik het verschil weer naar baten zodat het aan het einde van het jaar ook weer op de cent klopt. Nick, heb je de aangifte werkelijk gedaan met een rekenmachientje zonder een lijst te maken (in b.v. excel)? Dat werkt telfouten toch erg in de hand.
  10. Misschien een bonnetje met 6%? Tevens kan het liggen in het aantal bonnen (afwijking kan dan op €0,01 per bon liggen). Of een verkeerde btw op een bon maar dat zou je moeten kunnen zien. Maak in excel een extra kolom met de betekende btw per regel en je ziet gelijk welk bonnetje onjuist is (te zien aan het verschil met het ingevoerde btw bedrag). Dat is inderdaad ongelukkig. Kun je niet herleiden welke bon/kosten dat was? Uiteindelijk is dat dus wat je bij vraag 2 moet beantwoorden. "Als je een verschil hebt, waarom is dat dan." Antwoord is dus: "bonnetje kwijt". Maar ik zou nog wel even moeite doen om dat te achterhalen want het is een slordige administratie als je dit niet al netjes in een lijst had staan.
  11. Misschien is dit wat. https://hanzeadvocaat.nl/nieuws/vragen-en-antwoorden-over-het-coronavirus-voor-werkgevers/ En t.z.t. kan dan zonder tussentijd? Leuke manier voor een werkgever om dus b.v. de 2 maanden proeftijd met 24 maanden contract om te toveren tot een 6 maanden contract (zonder proeftijd). Effectief is dat dus 2 maanden proeftijd bij een 6 maanden contract (wat niet mag). Gewoon tijdens proeftijd na 2 maanden opzeggen en een 6 maanden contract aanbieden. Ik kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is.
  12. Moet er dan niet minimaal 6 maanden tussen de beëindiging van het ene en het begin van het andere contract zitten? Want anders wordt het als een voortzetting gezien, toch? (Geen onbelangrijk puntje als de crisis niet te lang gaat duren)
  13. Dus als huurder op 12 maart een mailtje terug had gedaan van "dat is akkoord" dan was dat wel het geval geweest? Er is al eerder expliciet akkoord gegaan met eerdere beëindiging voor op het moment dat er een andere huurder gevonden zou worden. Anders was de verhuurder ook niet op zoek gegaan.
  14. Het gat tussen 12 en 24 maart is inderdaad zeer vreemd. Zeker omdat huurder zegt erop terug te komen in de laatste mail van 12 maart. Als ik huurder geweest zou zijn, zou ik direct op 12 of 13 maart geantwoord hebben dat die 2 weken eerder geen probleem zijn en zo snel mogelijk om een beeindigingsovereenkomst gevraagd hebben (voor ergens anders verplichtingen aan te gaan).
  15. Dat ging om het huren van een andere ruimte voor tijdelijke opslag. Niet om de huur van het betreffende object waar het hier om gaat. En bij aanbod van zo'n tijdelijke ruimte aan de oude huurder mag je er toch van uitgaan dat het contract met de nieuwe huurder wel getekend zou zijn. Op welk moment mag je uitgaan van een getekend contact met de nieuwe huurder en een nieuwe verplichting aangaan? Eigenlijk pas bij een beeindigingsovereenkomst dus daar had eigenlijk na 12 maart op aangedrongen moeten worden.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept