Jump to content

Rik ·

Legend
  • Content Count

    1,872
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    15

Rik · last won the day on July 3

Rik · had the most liked content!

Community Reputation

149

Personal info

  • You are:
    maak een keuze
  • How did you find us:
    maak een keuze

Register

  • What age group do you belong to?
    51 >
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  1. Vergeet je dan ook niet je eenmanszaak op te heffen met stakingswinst en aangifte e.d.? Zo simpel bij de KvK opzeggen en weer inschrijven is het zeker niet. (Dit even buiten het feit om dat dat dus inderdaad het randje opzoeken is, of er zelfs flink overheen stappen) Ik dacht eigenlijk dat dit maar tot een week terug kon. En dat ze dat misschien op kunnen rekken tot een aantal weken. Maar meer dan een half jaar? Maar gezien de onderstaande pagina van de BD kan dat dus misschien wel. (Maar dus niet zoals jij het voorstelt) Even buiten het feit van uitsc
  2. Zo, dat zijn nogal forse voorwaarden Wat betreft de borgstelling... meetekenen met de holding betekent gewoon dat je hele holding/werkmij constructie naar de knoppen is. Werkmij failliet betekent in dat geval dus ook holding failliet (want nog 20 jaar doorbetalen). Idem voor privé meetekenen. Dat zou ik al helemaal nooit doen. De holding zou je eventueel redelijk 'leeg' kunnen houden zodat je bij faillissement van de werkmij niet zoveel pijn hebt als de holding mee naar de knoppen gaat (maar daarvoor heb je natuurlijk geen holding opgericht). Maar privé meetekenen... Om
  3. De aansprakelijkheid voor import buiten de EU kun je niet verleggen. Dus jij bent en blijft dan altijd aansprakelijk. Of je een 'verzekering' af kunt sluiten tussen jezelf en die Chinese fabrikant is aan jou zelf. Maar als het misloopt is het maar de vraag hoe je bij conflict dat af kunt handelen (en bij welke rechtbank).
  4. Wanneer was je laatste handelsactie? Heb je je ook bij KvK al uitgeschreven? https://www.starttogrow.nl/kennisbank/bedrijf-stoppen-of-verkopen/bedrijf-stoppen-in-10-stappen Maar als je wel uitgeschreven bent en nog niets ontvangen hebt van de belastingdienst, dan moet je de belastingdienst dus zelf inlichten over het stoppen. https://stopzettenbedrijf.nl/stoppen-met-je-bedrijf/
  5. Volgens mij is het (tijdelijk) opschorten van betaling wel toegestaan (onder bepaalde voorwaarden). Er hangen echt wel haken en ogen aan (zoals eventuele schadevergoeding als de opschorting onterecht blijkt). Maar opschorten is dacht ik wel een wettelijk toegestaan middel. (Zoek op opschorting betaling op Google) In dit geval kan opschorting echter onterecht zijn want bij opschorting moet er ook medewerking verleent worden aan de wederpartij zodat die zijn verplichtingen na kan komen. Maar zoals de andere ook al zeggen. In dit geval (zeker door de hoogte van de opdracht
  6. Rare vraag voor een sollicitatie. Maar mij lijkt het dat je die in ieder geval niet met nee moet beantwoorden. Onjuist antwoorden kan later grote gevolgen hebben. https://www.intermediair.nl/werk-en-carriere/solliciteren/lieg-op-je-cv-eindig-zonder-cent?utm_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F De vraag is echter of deze vraag gesteld mag worden. Zo niet, dan zou je de vraag leeg kunnen laten. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gelijke-behandeling-op-het-werk/vraag-en-antwoord/welke-vragen-mogen-niet-gesteld-worden-tijdens-een-sollicitatiegesprek
  7. Is daar al jurisprudentie over? Ook als de verhuurder tot over zijn oren een hypotheek heeft? Uitstel zou misschien kunnen... maar verlaging is niet zo 'vermoedelijk' denk ik. Geen idee of dat veel is, maar heb je deze kosten ook als je gesloten bent? Die zou je zo snel mogelijk op moeten zeggen als je ze niet nodig hebt of overzetten op de bv. Maar ik neem aan dat je al al het mogelijke doet om in de kosten te snijden.
  8. Is dus nog even de vraag hoe je dat fiscaal voor elkaar gaat krijgen (wel op jouw naam maar van jullie samen bestaat fiscaal niet). Ditzelfde geldt dus als je de vof onder wil gaan brengen in een BV. De vof zal moeten staken en jij moet de BV oprichten. Aandelen zijn daarna niet zomaar over te zetten naar voormalig compagnon. Verder was er nog de vraag van jouw pand. Is dat eigendom of huur je het? Bij huren kun je ook niet zomaar dat contract op de BV zetten. Zoals Branko al vroeg... Welke lopende verplichtingen (en dus kosten) zijn er? Personeel (vas
  9. Welkom op Higherlevel. Ik hoop dat je weet dat je ook niet zomaar in die BV schulden moet gaan maken. Lijkt mij andere wen typisch gevalletje van bestuurlijke aansprakelijkheid (BV oprichten om schulden te ontlopen) en dan komen ze straks nog aan jouw huis. Zelf een BV oprichten en de vof daar onder brengen zou betekenen dat je je compagnon uit moet kopen. Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling. Tevens zullen de grootste kosten waarschijnlijk een pand zijn. Ik neem niet aan dat de verhuurder zomaar toestemt om dat huurcontract over te zetten op een nog l
  10. Je krijgt toch iedere maand netto 4.800? Betaal je ook nog voor dat huis? Anders zouden je vaste lasten toch niet zo hoog zijn. Volgens mij was het ook zo dat als jij gewoon iedere maand (een behoirlijk bedrag) overmaakt, en niet hun brieven af gaat zitten wachten, het mee zal vallen. De raderen draaien daar ook niet zo snel. Maar met zekerheid kan ik dat niet zeggen. Heb je na die initiële betaling nog iets afbetaald? Of heb je inderdaad gewoon gewacht? Maar als jouw voorstel is om maandelijks 1.800 af te betalen op een schuld van 27.000 (en er komt jaarlijks rente bij
  11. Is dat niet iets wat je gewoon reeds ingevuld kan downloaden? https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/werk-en-inkomen/content/hoe-kom-ik-aan-een-inkomensverklaring Zij kunnen uiteraard niet aan jouw W&V rekening zien of die ook echt klopt (zouden allemaal fictieve getalletjes kunnen zijn). Maar je zou het gewoon kunnen proberen door je eigen W&V in te dienen.
  12. Je geeft aan dat de eenmanszaak 85.000 winst maakt. Reken maar dat dat behoorlijk wat waard is. Je zegt dat de belastingdienst jou geen ruimte geeft om af te betalen. Wat vragen ze dan? En wat kosten die lease-auto's? Zelfs met een restschuld kan het verstandig zijn om die toch wel te verkopen (tenzij ze elk jaar meer waard worden). Kun je met de maandelijkse opbrengst uit de zaak (met aftrek van de IB die je moet reserveren) de belasting niet afbetalen? Vraag hulp om alles eens goed op de rit te zetten.
  13. Alleen moet je dan wel een officiële factuur hebben. Btw kun je niet terugvorderen met de proforma factuur die je krijgt. O, sorry. Dat was een vervolg antwoord op jouw eerste reactie waar je dat ook al aangeeft (maar was met alleen deze reactie niet duidelijk).
  14. Uiteraard laatst verdiende salaris (+ vak.geld e.d.) Het het niet voor niets een transitievergoeding. Overigens kun je dit allemaal vinden in de link die al aan het begin van dit topic gegeven is (met rekentool).
  15. Ik denk niet dat je veel andere mogelijkheden hebt. Val je (of zij) onder een van deze voorbeelden? https://www.tavasszy.nl/geen-transitievergoeding-13-voorbeelden/
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept