Jump to content

Rik ·

Legend
  • Content Count

    1,238
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    11

Rik · last won the day on August 16

Rik · had the most liked content!

Community Reputation

72

Personal info

  • How did you find us:
    maak een keuze

Register

  • You are:
    maak een keuze
  • What age group do you belong to?
    46-50
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  1. Je hebt zonder fiscale eenheid natuurlijk wel een extra btw-aangifte in de holding. En natuurlijk de salaris-afhandeling van min. €45.000 in de holding. Dat lijkt me allemaal spannender dan dat factuurtje voor man.fee. die zoals al aangegeven is, hetzelfde is als een factuur naar een klant, maar dan van holding naar werk-bv. Dus op 'briefpapier' van de holding.
  2. Uitzendkracht? https://www.sprout.nl/how-to/personeel/personeel-inhuren/uitzendkracht-inhuren https://www.ondernemenmetpersoneel.nl/orienteren/dienstverbanden/552-checklist-inhuren-uitzendkracht.html https://www.partnerpersoneelsadvies.nl/hrm-vraagbaak-arbeidsovereenkomst-arbeidsvoorwaarden/uitzendconstructie-voordeliger-dan-oproepkrachten
  3. Ophalen bij een hub bij de grotere transporteurs zal niet mogelijk zijn. Dan vraag je dus weer om van een 'regel' af te wijken. Die transporteurs zitten niet te wachten op mensen die bij zo'n hub hun pakketje af komen halen (nog even afgezien van het veiligheidsaspect). Ik denk dat je dan geen andere keuze hebt dan bij een lokale koeriersdienst te informeren of die nog andere mogelijkheden hebben. Of iemand die van werk naar huis rijdt en toevallig langs die leverancier komt.
  4. Ja, natuurlijk is dat mogelijk. Zoals je zelf al aangeeft zijn er verschillende partijen die dit kunnen. Het is in principe ook gewoon een kwestie van het 'inschieten' van een opdracht. Dat zou ook mogelijk zijn als opdracht vanuit een ontvanger maar daar moet zo'n transporteur dan wel aan mee willen werken (en hun computersystemen moeten het aan kunnen). Ook PostNL heeft een sameday delivery. PostNL heeft ook de mogelijkheid om een pakket op te laten halen en dan te laten versturen. De vraag is dus alleen of je een ophaaladres anders dan je eigen adres op kunt geven (want dan kun je dus die van de leverancier opgeven ;) ).
  5. Redjepakketje heeft ook retour diensten. Dus heb je bij die partij al geïnformeerd wat de mogelijkheden zijn? Overigens moeten de leveranciers ook de mogelijkheid voor afhalen hebben anders is er natuurlijk niets mogelijk.
  6. Is dat werkelijk het enige wat jij uit die brief haalt?? Ik tel toch zeker 4 verschillende gebreke die duidelijk genoemd worden.
  7. Zodat je (het incassobureau) in één keer alles af kan handelen en niet 100 verschillende zaken aan hoeft te spannen. Iemand zou alle vorderingen over kunnen nemen en dan heb je dus wel één schuldeiser met meerdere vorderingen die in één keer afgehandeld kunnen worden.
  8. Ja, dat begreep ik eerst ook niet. Maar het is niet TS die de meerdere facturen open heeft staan, maar het incassobureau dat beweert dat diezelfde klant facturen onder de €1000 niet betaald (aan meerdere ondernemers). En in dat geval heeft het incassobureau dus alle gegevens van de andere schuldeisers van onder de €1000. Vandaar mijn vraag of je die kunt bundelen in één rechtzaak?
  9. En kan zo'n incassoboer de vorderingen ook niet bundelen? Want blijkbaar is het het incassobureau dat zegt dat er meerdere vorderingen tot €1000 zijn. Of moet voor bundeling eerst de vorderingen 'doorverkocht' worden?
  10. Edit: zie dat het incassobureau dit beweert (en meerdere vorderingen van dezelfde klant onder beheer heeft). Ik zou in dat geval ook uit principe de incassoroute volgen. Plus dat het incassobureau dus al meerdere openstaande facturen van deze klant heeft. Waarom niet bundelen? Ze zijn toch bekend?
  11. Die vlieger gaat niet op. Want als de leverancier een btw-nummer van jou heeft, is hij verplicht tegen 0% btw te leveren (of de btw te verleggen i.g.v. dienst). Hij heeft dus geen keuze. Of het moet een nieuwe leverancier zijn aan wie jij geen btw-nummer verstrekt. Je ziet het trouwens ook staan in dat stukje tekst wat je quote. "die naar de ondernemer verplicht is verlegd" (En dan heb je onder die drempel misschien dus nog meer rompslomp) Verder is het verstandig echt heel goed uit te rekenen of die nieuwe KOR wel zo voordelig is. Zeker met inkoop. Je wint er dan alleen de btw op je marge mee bij leveringen aan consumenten. Daar moet je de btw van je overhead facturen nog vanaf halen en ook de btw van inkoopfacturen voor leveringen aan ondernemers. Dat wat je overhoud moet de moeite waard zijn.
  12. Je kunt volgens mij wel meedoen met de regeling maar moet dan wel "incidenteel btw-aangifte" doen. En aangezien je dan bij vraag 4 wel btw moet betalen en bij 5 niet af mag trekken, betaal je dus toch die btw. Zie bijvoorbeeld het hulpmiddel Incidentele btw-aangifte: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/btw_aangifte_doen_en_betalen/btw-aangifte-welke-wanneer-en-hoe/incidentele_btw_aangifte https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/hoe_werkt_de_btw/nieuwe-kleineondernemersregeling/wat-betekent-meedoen-met-de-nieuwe-kleineondernemersregeling/wat-betekent-meedoen-met-de-nieuwe-kleineondernemersregeling
  13. Ik meende dat, om deel te nemen in een fiscale eenheid voor de btw, alle ondernemingen als ondernemer voor de btw aangemerkt moeten zijn. Zie https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/hoe_werkt_de_btw/voor_wie_geldt_de_btw/fiscale_eenheid/fiscale_eenheid Dan heeft zo'n constructie toch geen zin? (Omdat een fiscale eenheid niet mogelijk zou zijn)
  14. Zij gaan er niet vanuit dat ze verliezen Ik blijf dat onduidelijk en tegen het gevoel ingaan. Alle aquarium leveranciers op internet leveren tot aan de voordeur. Maar goed... het is een keuze om het zo te stellen (geen idee of het juridisch stand kan houden).
  15. Als de chauffeur bij het uitstappen met het pakje op zijn bek valt en met een kapot doosje bij mij aan de deur staat, dan is het toch echt de verantwoordelijkheid van de leverancier (of vervoerder maar dat mogen ze onderling uitmaken). Je kunt dus wel stellen dat levering tot de voordeur is. Maar het uitladen kan volgens mij nooit de verantwoordelijkheid van de klant zijn. Moet je voorstellen dat zo'n uitlader die hele bak uit zijn handen laat vallen. Zegt ie tegen de klant "leuk hé, is jouw verantwoordelijkheid". Dat kan gewoon niet.

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept