Siebrenb

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Voornaam
    Sieb
  • Achternaam
    B

Bedrijfsinfo

  • Branche
    ICT/ automatisering
  • Branche 2
    ICT/ telecom
  • Branche 3
    ICT/ internet

Siebrenb's trofeeën

  1. Dank @Signature & @Joost Rietveld, Re; Ik denk dat Joost het over de aanschafkosten had, sponsoring is iets anders en kan volgens mij - mits zakelijk - nog wel tegen marktconforme vergoeding. * Wat zou in dit geval een marktconforme vergoeding zijn? Een sponsorovereenkomst van 5 jaar met een jaarlijkse vergoeding van EUR 2k met als tegenprestatie voeren van een reclame-uiting in zeil, zou je die marktconform kunnen noemen? * Wat bedoel je met 'mits zakelijk'. ? Het te sponsoren zeilteam (waar o.a. de DGA van de sponsorende onderneming deel van uitmaakt) is geen onderneming of stichting. kan de sponsorovereenkomst in dit geval bestaan tussen natuurlijk persoon en sponsorende onderneming? * Zoals @StevenK hierboven beschrijft zou de DGA tevens andere betalende sponsors bereid vinden om te sponsoren. https://www.kvk.nl/runnen-en-groeien/checklist-starten-met-sponsoring/
  2. Dank, sponsoring gaat m niet worden begrijp ik.. ik ga ze particulier aanschaffen,..
  3. Dank voor jullie reacties, uiteraard zou ik de kosten van de zeilen graag in de BV willen dragen ipv prive mijn vraag is eigenlijk of de 'investering' van 10k te billijken is als bedrijfskosten, gegeven: Investering 10k -> levensduur 5 jaar = 2k per jaar voor volledig seizoen goede zichtbaarheid van merk bij potentiele clientele. Dank!
  4. Als DGA lijkt het voeren van bedrijfslogo in de zeilen van ons (prive)schip een effectieve vorm van promotie. Ik overweeg momenteel dan ook om een nieuwe set zeilen met reclame-uiting aan te schaffen. Investering 10k -> levensduur 5 jaar = 2k per jaar voor volledig seizoen goede zichtbaarheid van merk bij potentiele clientele. Nu vroeg ik me af hoe ik dit het best zou kunnen invullen, ik voorzie vooralsnog de volgende 2 opties: Sponsoring in natura BV schaft zeilen met reclame-uiting aan en geeft die in bruikleen aan prive-persoon (DGA). BV activeert zeilen als bedrijfsmiddel en schrijft ze in 5 jaar af. BV vordert de btw terug bij aanschaf BV en DGA hebben sponsorovereenkomst. Tegenprestatie: 5 seizoenen varen met de zeilen, zowel recreatief als wedstrijden. Financiele sponsoring BV sponsort prive-persoon (DGA) met financiele middelen om zeilen aan te schaffen Prive persoon schaft zeilen aan en verzorgt reclame uiting BV en DGA hebben sponsorovereenkomst. Tegenprestatie: 5 seizoenen varen met de zeilen, zowel recreatief als wedstrijden. Vanuit ondernemersperspectief geniet optie 1 (uiteraard) mijn voorkeur, echter ben ik benieuwd naar jullie mening. Zien jullie eventuele beren op de weg? dank, Sieb
  5. Dank voor je heldere uitleg! Dus stel DGA reist 60k km per jaar, waarvan 50k km zakelijk, n.l. 10k met de youngtimer prive, 10k met de youngtimer zakelijk, 20k met de trein zakelijk en 20k met de auto van DGA's partner zakelijk), dan geldt: - dat alle kosten van de youngtimer voor rekening van de BV komen (brandstof, verzekering, wegenbelasting, onderhoud, afschrijving), mits de DGA privé 35% van de dagwaarde bijtelt. - dat werkelijk gemaakte treinkosten (trajectkaart, etc.) door B.V. als zakelijke kosten kunnen worden opgevoerd. -dat B.V. 20k door DGA gereden zakelijke KMs met auto van partner * EUR 0,19 belastingvrij naar DGA mag uitkeren. Aangaande dat laatste punt; is de DGA gehouden een KM administratie te voeren voor de zakelijke kilometers met de auto van partner? maw hoe maakt DGA aannemelijk aan BV (& fiscus) dat hij daadwerkelijk die kilometers zakelijk gereden heeft ? groet, Siebren
  6. Goedemorgen, Ik begin per 1 augustus voor mezelf heb hiertoe een BV opgericht met vooralsnog 1 medewerker, de DGA. Heb nu een praktische vraag waarvan ik het antwoord vooralsnog niet op het forum heb gevonden. Ik (DGA) ga behoorlijk kilometers maken hiervoor zal ik OV en evt auto van m'n partner gebruiken. De BV gaat een youngtimer kopen, waarin ik zowel zakelijke als privé km wil rijden. (Hiervoor ga ik dus in privé 35% v.d. Dagwaarde bijtellen). Mag de BV mij 0,19 ct per kilometer uitbetalen ter compensatie van de zakelijke reiskosten die ik maak met OV en auto van partner terwijl de BV ook een auto op de balans heeft staan? Of zitten hier haken en ogen aan? Groet, Siebren
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.