• 0

Aankoop/inruil kassasysteem

Hallo,

 

Ik moet in de boekhouding met het programma exact een boeking maken waar ik niet uit kom. Ik heb een kassasysteem met een aanschafwaarde van €8000 op 1-2-2012 (restwaarde €350 en afschrijvingstermijn van 10 jaar). Op 1-2-2015 heb ik een nieuw kassasysteem gekocht voor €6200. Voor de inruil van het oude kassasysteem heb ik €5500 ontvangen.

 

Hoe komt de boeking er uit te zien met betrekking tot deze inruil en aankoop van het nieuwe kassasysteem? Ik kom er niet uit namelijk.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Dirk,

 

Maak je gebruik van Exact Online?

 

Als je in Exact Online een activum verkoopt word er door Exact Online een verkoopboeking aangemaakt en word automatisch ook de verkoopwinst of verkoopverlies geboekt. (hoe dit geboekt word is afhankelijk van je instelling en Exact Online.

 

Vervolgens kun je de inkoop van het nieuwe kassasysteem behandelen als een nieuwe investering.

 

Daarna kun je de betaling van € 700,- afletteren tegen de inkoopnota van € 6.200,- en de door Exact Online aangemaakt verkoopnota van € 5.500,-.

 

Mvg,

Robin

Link naar reactie
  • 0

Beste dirk,

 

ik heb sterk de indruk dat dit een huiswerkvraag is..

maar zelfs als dat niet zo is.. zoek dan gewoon eens bij exact naar activum verkopen. Exact heeft over het algemeen goede informatie over hoe je dat verwerkt incl de boekhoudkundige gevolgen ervan

 

om die reden sluit ik deze vraag.

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 272 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.