Ik heb al op het forum e.e.a. gelezen, maar kan nog geen sluitend antwoorden vinden op mijn vraag.
Ik ben per 1 januari 2015 als ZZP'er begonnen. Mijn formele arbeidsovereenkomst met mijn oude werkgever liep tot 1 februari 2015, waarbij op mijn laatste loonstrook een bedrag van circa € 1.400 aan studiekosten is ingehouden (terugbetalingsregeling). Dit betroffen studiekosten voor een opleiding tot registeraccountant.
Nu ben ik van mening dat deze kosten aftrekbaar zijn en daarmee als kostenpost mogen worden verantwoord in mijn eenmanszaak. Klopt dit? En zo ja, hoe dien ik dit dan te verantwoorden in mijn administratie:
-kosten (volledig), kosten (73,5%), of kosten en de btw terugvorderen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ronald51
ronald51
Ik heb al op het forum e.e.a. gelezen, maar kan nog geen sluitend antwoorden vinden op mijn vraag.
Ik ben per 1 januari 2015 als ZZP'er begonnen. Mijn formele arbeidsovereenkomst met mijn oude werkgever liep tot 1 februari 2015, waarbij op mijn laatste loonstrook een bedrag van circa € 1.400 aan studiekosten is ingehouden (terugbetalingsregeling). Dit betroffen studiekosten voor een opleiding tot registeraccountant.
Nu ben ik van mening dat deze kosten aftrekbaar zijn en daarmee als kostenpost mogen worden verantwoord in mijn eenmanszaak. Klopt dit? En zo ja, hoe dien ik dit dan te verantwoorden in mijn administratie:
-kosten (volledig), kosten (73,5%), of kosten en de btw terugvorderen.
Alvast bedankt voor de reactie(s).
Groeten,
Ronald
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/49108-studiekosten-oude-werkgever-aftrekbaar/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag