• 0

Feedback op mijn website en concept? [cocktail catering en cocktail workshop]

Omschrijving van je concept:

Graag zou ik willen weten wat jullie van mijn website en bedrijfsconcept vinden.Mijn Website

 

Missen jullie ergens verdieping, zijn dingen niet op het eerste gezicht duidelijk, of zien jullie wellicht kansen die ik niet zie?

 

Persoon

 

Mijn naam is Kees, 25 jaar oud en gepassioneerd cocktailbartender! Tijdens mijn studie geschiedenis stond ik als zoveel studenten achter de bar en ontdekte al snel dat mijn hart lag bij het bereiden van cocktails. Nadat ik mijn tweede master behaalde en een tijdje in het onderwijs te hebben gewerkt kwam ik er achter dat het barleven mij toch bleef aantrekken en stelde het werkende leven mij een beetje teleur. Hierop besloten om een sprongetje in het diepe te nemen en MixPerience op te richten. Een bedrijf dat zich richt op cocktail-catering op locatie en het verzorgen van cocktailworkshops

 

Bedrijfsconcept

 

MixPerience richt zich op alle facetten van het bereiden van cocktails. Core-business is het verzorgen van cocktail-catering op locatie. Door middel van mobiele barren kunnen wij voor cocktails zorgen op elk soort evenement. Wij doen dit op een geheel ontzorgende manier, wij zorgen voor bartenders, ijs, glaswerk, drank etc. Naast cocktail-catering geven wij cocktailworkshops aan groepen varierend van 8 tot 120 personen.

 

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

sinds de start van het bedrijf nog geen twee jaar geleden zijn we best explosief gegroeid. Wat ik stiekem hoopte is werkelijkheid geworden, wekelijks reis ik het hele land door (en af en toe Belgie en Duitsland) om workshops te geven en cocktail-catering te verzorgen. Deze evenementen varieren van kleinschalige tuinfeestjes tot grote bedrijfsfeesten. Om een voorbeeld te geven; Vorige week stond ik op een verjaardag waarbij we 50 cocktails hebben bereid, twee dagen later stonden we op een bedrijfsfeest met 1.100 cocktails. In de tussentijd loopt de onlinemarketing goed en heb ik een leuk netwerk opgebouwd met horecagelegenheden, evenementenbureaus en leveranciers.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Klanten voorzien van cocktails en cocktailworkshops op een betaalbare, enthousiaste en op maat gemaakte manier.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Onderscheidend vermogen

 

Natuurlijk zijn er meerdere bedrijven die dezelfde industrie delen. Ik denk dat wij ons onderscheiden door een persoonlijke aanpak en hoge mate van "like-ability". Daarnaast doordat wij alles in eigen beheer hebben (website, barren, bartenders) en een zekere vorm van lean management Kunnen wij een zeer gunstige prijsstelling leveren. In het segment van hoogstaande en kwalitatieve cocktails durf ik te beweren dat wij de goedkoopste zijn van het land.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

In de toekomst hoop ik door te groeien tot de top 3 van Nederland (Binnen nu en 2 jaar), Onze persoonlijke aanpak te behouden, De kosten van online marketing omlaag te krijgen, Mijn netwerk verder uit te breiden met klanten die meerdere boekingen per jaar doen.

 

 

[aanpassing: titel]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bezoekers scannen websites. Als jij in de eerste zin zegt dat je "gericht bent op cocktailworkshops", terwijl ik op zoek ben naar iemand die op een feest cocktails kan maken, dan ben je mij wellicht al kwijt voordat ik in de tweede alinea gelezen heb dat je dat ook doet. Misschien kun je in de eerste alinea het woord "cocktailworkshop" vet maken en in de tweede alinea de woorden "mobiele cocktailbars", zodat die twee takken van sport in één oogopslag zichtbaar zijn.

 

Je teksten lopen hier en daar niet lekker. Zo voelt het wat vreemd om "feesten" een "greep uit onze klanten" te noemen. En in de derde alinea op je homepagina staat een "een" te veel.

 

Als je wilt dat die testimonials rechts gelezen worden, dan zou ik ze iets langer laten staan. Daarnaast vind ik zwart op groen niet echt gemakkelijk lezen.

 

In je blog zeg je dat de meeste van je bedrijfsactiviteiten in en rond Amsterdam plaatsvinden, maar als ik je site bekijk (ook wat de verhuur van statafels betreft) krijg ik het idee dat dat Nijmegen moet zijn?

 

Je bent erg anoniem op je website. Ik mis adresgegevens en een KvK nummer, dat laatste is sowieso verplicht. Nu zie ik alleen een e-mailadres en een mobiel telefoonummer, dat is voor mij te weinig. En waarom geen leuke foto van Kees achter de mobiele cocktailbar?

 

Waarom is je contactformulier in het Engels? En je spreekt je bezoeker aan met "u", maar in je foutmeldingen met "je". En één (lange) regel voor "Opmerkingen" is niet handig.

 

Als ik dat formulier voor het huren van statafels invul, zou ik wel ergens je Algemene Voorwaarden willen kunnen lezen.

Link naar reactie
  • 0

Bezoekers scannen websites. Als jij in de eerste zin zegt dat je "gericht bent op cocktailworkshops", terwijl ik op zoek ben naar iemand die op een feest cocktails kan maken, dan ben je mij wellicht al kwijt voordat ik in de tweede alinea gelezen heb dat je dat ook doet. Misschien kun je in de eerste alinea het woord "cocktailworkshop" vet maken en in de tweede alinea de woorden "mobiele cocktailbars", zodat die twee takken van sport in één oogopslag zichtbaar zijn.

 

 

 

 

Je teksten lopen hier en daar niet lekker. Zo voelt het wat vreemd om "feesten" een "greep uit onze klanten" te noemen. En in de derde alinea op je homepagina staat een "een" te veel.

 

Als je wilt dat die testimonials rechts gelezen worden, dan zou ik ze iets langer laten staan. Daarnaast vind ik zwart op groen niet echt gemakkelijk lezen.

 

 

Erg goede punten, ga ik zo snel mogelijk veranderen!

 

 

In je blog zeg je dat de meeste van je bedrijfsactiviteiten in en rond Amsterdam plaatsvinden, maar als ik je site bekijk (ook wat de verhuur van statafels betreft) krijg ik het idee dat dat Nijmegen moet zijn?

 

Deze blog is voornamelijk uit seo-overwegingen gepost met als zoekwoord "cocktailbar huren Amsterdam" Onze standplaats is inderdaad Nijmegen, maar toch spelen de meeste bedrijfsactiviteiten zich af in en rondom Amsterdam.

 

Statafels is sinds kort een side-business die inderdaad in Nijmegen geleverd worden.

 

Je bent erg anoniem op je website. Ik mis adresgegevens en een KvK nummer, dat laatste is sowieso verplicht. Nu zie ik alleen een e-mailadres en een mobiel telefoonummer, dat is voor mij te weinig. En waarom geen leuke foto van Kees achter de mobiele cocktailbar?

 

Dit is een afweging die ik heb gemaakt. Kvk-nummer moet erop inderdaar. Adresgegevens heb ik bewust niet op de site geplaatst, dit omdat dit wellicht mensen afschrikt die ver van Nijmegen vandaan wonen terwijl ik deze juist graag bedien.

 

laatste punt is ook een afweging die ik heb gemaakt. Enerzijds is het wellicht goed een gezicht bij het bedrijf te hebben, anderzijds schakel ik vaak anderen in en verwacht men dus een bepaald gezicht maar ziet men iemand anders.

 

Waarom is je contactformulier in het Engels? En je spreekt je bezoeker aan met "u", maar in je foutmeldingen met "je". En één (lange) regel voor "Opmerkingen" is niet handig.

 

 

Puntje om te veranderen inderdaad

 

Als ik dat formulier voor het huren van statafels invul, zou ik wel ergens je Algemene Voorwaarden willen kunnen lezen.

 

Altijd verstandig inderdaad. Ga ik aan werken!

 

hartstikke bedankt voor je input!

Link naar reactie
  • 0

Beste Kees, Leuke en mooie website en ik ben het zeker eens met de kritiek van John. Ik zou testimonials in het vervolg laten plaatsen door de klanten bij https://nl.trustpilot.com/; een onafhankelijke klantenbeoordelingen website. Daarnaast zal ik eveneens breadcrumbs (navigatie pad) toevoegen aan de website. Succes gewenst!

Voor goed- en goedkoop responsive webdesign moet u bij Webdesign Stunter in Amsterdam zijn! Ook voor SEO of een

generieke domeinnaam.

Link naar reactie
  • 0

Laat ik me bij John aansluiten dat de site als belangrijkste verbeterpunt veel te anoniem is. Zorg voor een vast telefoonnummer en een truc voor een tweede vestigingsadres in de regio Amsterdam als deze belangrijk is. Een footer of contactformulier dient werkelijk meer informatie te verschaffen. Doe je zelf iets met LinkedIn? Vermelden!

 

Ik stoor me een beetje aan CocktailWorkshops & EventCatering met hoofdletters en aan elkaar geschreven en elders diverse verbindingsstreepjes. Naar mijn smaak is dit in ieder geval twee keer incorrect (zowel Engels als Nederlands), ik heb geen idee hoe Google hier mee om gaat.

 

Een sterk bedrijfslogo en favicon missen, wat misschien wel vereist is voor het onderscheidend vermogen.

 

Van de persoonlijke aanpak en genoemde likability (gunfactor) blijkt eerlijk waar niks op de website.

 

Referenties is historisch, misschien kun je ook iets met een agenda als opdrachten feitelijk geboekt zijn?

 

Het grafisch werk onder statafel huren is verschrikkelijk amateuristisch. De Mojito-afbeelding op de blog is te groot. Aan dit soort punten moet je zeker meer aandacht besteden.

 

Je dienst (concept) en site zijn niet uniek, maar wel helemaal gaaf, wil dan niet van dit soort uitglijders maken.

 

Zou je zelf op de Duitse markt uit de voeten kunnen en daar iets kunnen betekenen voor klanten?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dank beide! Ga ik wederom ook zeker ten dele implementeren! Blijf erbij dat ik niet te veel op mijn persoon moet richten om ook de "professionele" partijen aan mij te binden; Evenementenbureaus die mijn workshops doorverkopen vinden het belangrijk nooit nee te hoeven verkopen, daarom zullen zij eerder in zee gaan met een bedrijf die meerdere bartenders kan leveren dan met één persoon.

 

Duitse markt nooit zo over nagedacht; eyeopener! Geef nu vaak workshops in Duitsland aan Nederlandse groepen. Workshops in het Engels geef ik nu regelmatig, mijn Duits is hier echter te beperkt voor, Catering zou echter zeker een optie kunnen zijn!

 

StatafelHurenNijmegen.nl is eigenlijk een probeersel wat nog wat aandacht behoeft. Wellicht nuttig om even de achtergrond hierover te geven; De statafels staan bij mij in de opslag omdat ik die wel eens gebruik voor het geven van workshops. Sinds dit jaar doe ik een master bedrijfskunde, waarover het laatst ging over resource optimization. Toen heb ik het rekensommetje gemaakt Statafels die weinig in gebruik zijn + Beschikking over een bus + Studentenstad met dus veel studenten zonder bus maar wel veel feestjes + StatafelHurenNijmegen! Draait sinds 3 weken en eigenlijk wonderbaarlijk goed :) Maar geef jullie gelijk dat deze wat aandacht nodig heeft nog! Donderdag de tentamens erop zitten en dan vol aan de bak met jullie tips!

Link naar reactie
  • 0

Beste Kees,

nog even over het vermelden van je adres: dat is wettelijk verplicht. Je moét je adresgegevens en je KVK-nummer vermelden. Een handig overzicht van alle regels vind je op de site van de ACM .

 

Vriendelijke groet, Miki

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 152 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.