Omschrijving van je concept:
Graag zou ik willen weten wat jullie van mijn website en bedrijfsconcept vinden.Mijn Website
Missen jullie ergens verdieping, zijn dingen niet op het eerste gezicht duidelijk, of zien jullie wellicht kansen die ik niet zie?
Persoon
Mijn naam is Kees, 25 jaar oud en gepassioneerd cocktailbartender! Tijdens mijn studie geschiedenis stond ik als zoveel studenten achter de bar en ontdekte al snel dat mijn hart lag bij het bereiden van cocktails. Nadat ik mijn tweede master behaalde en een tijdje in het onderwijs te hebben gewerkt kwam ik er achter dat het barleven mij toch bleef aantrekken en stelde het werkende leven mij een beetje teleur. Hierop besloten om een sprongetje in het diepe te nemen en MixPerience op te richten. Een bedrijf dat zich richt op cocktail-catering op locatie en het verzorgen van cocktailworkshops
Bedrijfsconcept
MixPerience richt zich op alle facetten van het bereiden van cocktails. Core-business is het verzorgen van cocktail-catering op locatie. Door middel van mobiele barren kunnen wij voor cocktails zorgen op elk soort evenement. Wij doen dit op een geheel ontzorgende manier, wij zorgen voor bartenders, ijs, glaswerk, drank etc. Naast cocktail-catering geven wij cocktailworkshops aan groepen varierend van 8 tot 120 personen.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
sinds de start van het bedrijf nog geen twee jaar geleden zijn we best explosief gegroeid. Wat ik stiekem hoopte is werkelijkheid geworden, wekelijks reis ik het hele land door (en af en toe Belgie en Duitsland) om workshops te geven en cocktail-catering te verzorgen. Deze evenementen varieren van kleinschalige tuinfeestjes tot grote bedrijfsfeesten. Om een voorbeeld te geven; Vorige week stond ik op een verjaardag waarbij we 50 cocktails hebben bereid, twee dagen later stonden we op een bedrijfsfeest met 1.100 cocktails. In de tussentijd loopt de onlinemarketing goed en heb ik een leuk netwerk opgebouwd met horecagelegenheden, evenementenbureaus en leveranciers.
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Klanten voorzien van cocktails en cocktailworkshops op een betaalbare, enthousiaste en op maat gemaakte manier.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Onderscheidend vermogen
Natuurlijk zijn er meerdere bedrijven die dezelfde industrie delen. Ik denk dat wij ons onderscheiden door een persoonlijke aanpak en hoge mate van "like-ability". Daarnaast doordat wij alles in eigen beheer hebben (website, barren, bartenders) en een zekere vorm van lean management Kunnen wij een zeer gunstige prijsstelling leveren. In het segment van hoogstaande en kwalitatieve cocktails durf ik te beweren dat wij de goedkoopste zijn van het land.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
In de toekomst hoop ik door te groeien tot de top 3 van Nederland (Binnen nu en 2 jaar), Onze persoonlijke aanpak te behouden, De kosten van online marketing omlaag te krijgen, Mijn netwerk verder uit te breiden met klanten die meerdere boekingen per jaar doen.
[aanpassing: titel]