• 0

werken voor Zuid Afrikaans bedrijf

Ik ga (voorlopig) freelance werken voor een bedrijf dat gevestigd is in zuid afrika.

 

Waar moet ik allemaal rekening mee houden qua faktureren en de belastingen? Het product dat ik lever is een dienst (grafisch ontwerp, dtp, marketing) en valt volgens mij niet onder export zoals ik het op de site van de kvk heb gelezen.

 

Heeft iemand tips voor mij?

 

 

Groetjes,

 

Linda

http://www.studio4.nl

freelance vormgeving & dtp

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

er zijn geen regels die dit soort exportdiensten verhinderen. gewoon doen.

 

ik heb wisselende ervaringen met buitenlandse opdrachtgevers. Laat je deels vooruit betalen. een incassoburo sturen is lastig.

je kan bijvoorbeeld kiezen voor het volgende facturatieschema:

30% facturatie EN BETALING bij gunning;

30% facturatie EN BETALING bij levering eerste schetsen;

40% factureatie EN BETALING bij oplevering.

betalingsvoorwaarden op 10 dagen.

 

Op deze wijze heb je een beetje zekerheid dat je je geld ook krijgt.

 

Succes

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Over de betaling maak ik me het minst zorgen. Hier zijn goede overeenkomsten voor gesloten.

 

Wel vraag ik me af hoe de betaling het best en voordeligst geregeld kan worden. Het makkelijkst is gewoon een overboeking naar mijn NL rekening, maar zit de opdrachtgever dan niet met extra kosten?

 

Hun voorstel was een rekening op mijn naam openen in SA, maar dan zit ik met hetzelfde probleem en daarnaast is het lastig deze SA rekening te koppelen aan mijn bedrijf aangezien ik zelf niet in SA gevestigd ben.

 

Zie ik verder geen belasting eisjes over het hoofd?

 

[offtopic]: anna, baie dankie vir jou wense! Is jy afrikaner of net crazy vir SA lyk ek? [/offtopic]

::)

http://www.studio4.nl

freelance vormgeving & dtp

Link naar reactie
  • 0

[offtopic] :D jy kan goed afrikaans! ek ken dit nog net 'n klein bietjie, ek is crazy oor suid afrika maar ek het ook daar gebore en tot my 10de daar gewoon. :) [/offtopic]

meestal is het zo dat als er overgemaakt wordt naar buitenland je kan aangeven of de kosten voor beiden zijn, de kosten voor de opdrachtgever of de kosten voor de ontvanger. de kosten zijn in nederland rond de 4 a 10,- . pas wel op als je zakelijke postbankrekening heb, ik heb gehoord dat het bij hun via provisie wordt berekend, waardoor de kosten heel hoog kunnen zijn. ik geloof wel dat dat alleen geldt voor het zelf overmaken.

geef je BIC (ook wel SWIFT genoemd) en IBAN gegevens ook aan je opdrachtgever, dat bespaart ook kosten voor het overmaken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.