• 0

Bestaat de tante agaath regeling nog?

Ik heb op dit forum gezocht naar berichten over de Tante Agaath regeling. Ik heb informatie gevonden, ook buiten dit forum. Ik heb ook nog vragen.

 

Wat heb ik gevonden:

- een overzicht van fiscale voordelen van deze regeling

- tante agaath geldt niet voor BV´s

- betreft een bedrag tot 50.000 euro

- geldt alleen voor startende ondernemers

 

Nu ben ik een startende ondernemer. Ik ben net begonnen met het opzetten van mijn eerste bedrijf. Ik heb een personal holding, die eigenaar is van de BV van het op te zetten bedrijf.

 

De situatie is dat een aantal kennissen en familieleden bereid is om een bedrag van enkele tienduizenden euro´s aan mij te lenen om de boel van de grond te krijgen. Overigens heb ik nog veel meer startkapitaal nodig, maar dat ter zijde. Ik wil de aan mij geleende bedragen inbrengen in mijn personal holding en hiermee aandelen kopen in de BV.

 

Is de tante agaath regeling hiervoor geschikt?

Zijn er andere regelingen of manieren om dit te doen?

 

Groeten,

Marc

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

De Tante Agaath regeling als zodanig is afgeschaft. Er is een andere regeling voor in de plaats gekomen, die heet volgens mij de Risico Kapitaal regeling. Is wat uitgekleed, geeft korting in box 3, maar werkt ook voor BV's.

 

FF opzoeken en laten weten hoe het precies zit.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Is nu Regeling Durfkapitaal. Geldt nog steeds, kan ook voor B.V.'s, mits ondernemers een "IB-ondernemer" is. Geldt inderdaad voor startende ondernemers, alhoewel het begrip start wel wat rekbaar is (er wordt gekeken naar de termijn waarover zelfstandigenaftrek genoten is).

 

Info is te vinden op www.minfin.nl (zoekterm durfkapitaal). Of bel de lokale belastingsdienst.

 

Jan

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.