Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
daank86
daank86
Goedendag,
Mijn webshop begint al enig vorm te krijgen maar ik wil nu facturen inboeken in Exact Online waar ik tot nu toe weinig ervaring mee had maar op het moment heb. Ik vroeg me af waar moet ik bepaalde kosten en opbrengsten op zou moeten inboeken? Ik dacht zelf aan het volgende:
7100 inkoopkosten - Inkoopkosten van verpakkingsmateriaal zoals dozen en opvulling (of is dit 5540 - verkoopkosten? )
7100 inkoopkosten - Inkoopkosten van comics?
8010 Omzet binnenland laag tarief - Omzet van comics met btw
8020 Omzet binnenland nultarief - Omzet van marge-comics
8000 Omzet binnenland hoog tarief - Omzet van verzendkosten
Zou ik ook iets met 3000 - voorraad moeten doen?
Ik wil graag een zo basis mogelijke administratie waarin dus:
[*]Inkopen van materiaal voor onderneming (scanner, taperoller, snijmachine etc)
[*]Inkopen van comics
[*]Inkopen van verzendmateriaal
[*]Inkopen van de verzendleverancier
[*]Verkopen van 0/marge, lage btw en hoge btw
Dit lijkt me door mijzelf te moeten kunnen doen, een boekhouder lijkt me nog iets te veel voor in dit stadium.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag