• 0

vastgoedontwikkeling in prive (btw?)

Goedenavond HL'ers,

het zou fijn zijn als iemand mij kan helpen met de volgende kwestie;

 

Ik heb een schildersbedrijf, dat aardig draait. Nu heb ik de mogelijkheid een pand aan te kopen, waar wij appartementen in willen maken. Dit wil ik graag uitbesteden aan een aannemer.

Nu ben ik in de veronderstelling dat ik deze activiteit onder kan brengen in prive (box3).

Zover ik weet betaal ik dan de aanschafprijs (fiscale vrijstelling van btw), de kosten aan de aannemer (exclusief de btw) en 21% btw over de verkoopprijs van de appartementen.

 

Zou iemand hier op kunnen reageren?

En wat is het verschil als ik dit project als activiteit in mijn schildersbedrijf zou laten uitvoeren?

 

Alvast bedankt en eenieder veel succes.

Gr. Joris

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Of het handig is om dit in deze specifieke situatie privé te doen (voor zover mogelijk dan), is natuurlijk niet zomaar te zeggen.

In principe is het hanadiger om 'winst' te maken op vermogen in box 3, want dat is onbelast.

 

Je hebt toch wel een deskundige die bij je (goedlopende) bedrijf betrokken is?

Dat is dan diegene je hierover moet polsen, lijkt mij.

 

 

Link naar reactie
  • 0
In principe is het handiger om 'winst' te maken op vermogen in box 3, want dat is onbelast.
Tenzij die 'winst' beperkt is of zelfs negatief is, want dan betaal je sowieso de 1,2% VRH.

 

@TS: Voor de BTW voor je aannemer geldt volgens mij geen vrijstelling want ik denk dat je die binnen box 3 jezelf gewoon moet toerekenen. Als particulier hoef je geen btw te vragen en ik zou zelf als particulier bij geen btw verwachten bij de aankoop van een appartementsrecht.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.