Hallo!

Tijdens mijn stedentripje in Istanbul ben ik iets interessants tegengekomen wat ik graag wil gaan importeren.

De verkoper vertelde mij dat er in Istanbul ook locale bedrijven zijn zoals DHL en UPS welke de hele rataplan voor je kunnen regelen om jouw doos met goederen in Nederland aan te laten komen met een juist factuurtje waar weer alles op staat. Naar zeggen voor een gunstiger tarief ;)

Iemand ervaring hiermee?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/49534-welk-export-bedrijf-in-turkije/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Beste Monkeytail,

Het kan inderdaad kloppen dat de tarieven van UPS en DHL vanuit Turkije lager liggen.

Je kan vragen aan jou leverancier wat hij voor het vervoer betaald en ook een offerte opvragen in Nederland als je dit met Nederlands account zou laten versturen.

Als ik jou nog een tip mag geven. Alvorens producten te importeren uit een niet EU land is het van belang om te kijken wat de eisen zijn in de EU/ Nederland voor de verkoop van deze producten.

Denk aan de CE markeringseisen of andere veiligheidseisen die aan producten worden gesteld alvorens deze mogen worden verkocht op de Nederlandse markt. Als importeur van producten uit een niet EU land wordt je voor de wet gezien als de fabrikant en ben je productaansprakelijk.

Kijk voor mee informatie;

http://www.ondernemersplein.nl/ondernemen/internationaal-ondernemen/importeren/

Heel veel SUCCES

Sandra Wood

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

• 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Behalve vervoer (verzenden/bezorgen) en CE-markering de volgende tip: vraag aan de Turkse leverancier of deze in het bezit is van een ATR-certrificaat. Dit scheelt je namelijk het betalen van invoerrechten. Zie informatie op Ondernemersplein.nl

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

• 0

Beste Sandra,

Bedankt voor je reactie!

CE markeringseis is een term die ik nog niet tegen was gekomen. Als ik het goed begrijp, is deze markering nodig als ik een product wil importeren uit een van deze productgroepen?

http://ec.europa.eu/enterprise/policies/single-market-goods/cemarking/professionals/manufacturers/index_nl.htm

Groeten,

Suzanne

• 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

CE markering is voor industriële producten, incl. speelgoed.

Betreft het voedsel dan heb je weer andere regels. Namelijk de NVWA-regels.

Betreft het cosmetica dan heb je weer andere issues waar je rekening mee moet houden. Zie deze informatie

Volledigheidshalve hier een overzicht welke mogelijke (productie)eisen er bij import nog meer gelden.

Afijn... wellicht geldt dat allemaal niet voor het product wat jij wilt importeren. Misschien handig als je kunt melden om welk (soort) product het gaat? ;)

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar