• 0

Scholier/vrienden incidenteel uitbetalen

Beste mensen,

Even een vraag van mij,

Ik heb wellicht voor een (aantal) scholier(en)/vriend voor een paar uurtjes per week werk. ( Maximaal 6 !!! ) en op anderen maanden heb ik totaal geen werk voor deze personen.

 

Moet ik voor deze personen premies gaan afdragen of is hier een bepaalde manier voor om onder uit te komen ? want de premies enz gaan mij anders meer kosten dan dat het mij opbrengt.

 

Is het bijvoorbeeld een idee om anders iemand in te huren via randstad ? of betaal ik dan nog alle premies zelf enz ? weet iemand hoe dit werkt ?

 

Ik hoop wat van jullie te horen.

 

Mark van der Hart

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vooral niet via randstad. Veel te duur.

 

Het ligt er aan hoe vaak je je vrienden gaat inhuren en hoeveel je ze betaald. Als het echt incidenteel is, kan je ze gewoon contant uitbetalen. Ze moeten zelf op hun belastingsformulier aangeven dat ze inkomsten hebben gehad.

 

Ik betaal wel vaker particulieren contant uit. Gaat gewoon in de boekhouding. Hoe ver je daarmee mag gaan weet ik echter niet.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Vooral niet via randstad. Veel te duur.

 

Het ligt er aan hoe vaak je je vrienden gaat inhuren en hoeveel je ze betaald. Als het echt incidenteel is, kan je ze gewoon contant uitbetalen. Ze moeten zelf op hun belastingsformulier aangeven dat ze inkomsten hebben gehad.

 

Ik betaal wel vaker particulieren contant uit. Gaat gewoon in de boekhouding. Hoe ver je daarmee mag gaan weet ik echter niet.

 

Dus gewoon deze personen het oplaten nemen in hun belasting aangifte ? en dan is er voor jou niks aan de hand ? of kan de belastingdienst je hier op 1 of anderen manier nog op pakken.

Link naar reactie
  • 0

Dus gewoon deze personen het oplaten nemen in hun belasting aangifte ? en dan is er voor jou niks aan de hand ? of kan de belastingdienst je hier op 1 of anderen manier nog op pakken.

 

Kijk, als het kleine bedragen zijn en de belastingdienst doet een keertje moeilijk omdat je "vriend" zijn inkomsten niet heeft aangegeven, dan zal het bedrag wat je moet nabetalen ook wel niet al te groot zijn.

 

Je hoeft niet altijd alle risico's uit te sluiten.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Dus gewoon deze personen het oplaten nemen in hun belasting aangifte ? en dan is er voor jou niks aan de hand ? of kan de belastingdienst je hier op 1 of anderen manier nog op pakken.

 

Kijk, als het kleine bedragen zijn en de belastingdienst doet een keertje moeilijk omdat je "vriend" zijn inkomsten niet heeft aangegeven, dan zal het bedrag wat je moet nabetalen ook wel niet al te groot zijn.

 

Je hoeft niet altijd alle risico's uit te sluiten.

 

Klopt het gaat om hele minimale bedragen , minimum loon per uur van een 16jarige is € 2.80 bruto Dus om grote bedragen gaat het niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 150 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.