Beste forumbezoekers,

Op dit moment ben ik bezig met het ontwikkelen van een strategisch internet plan voor een nieuw op te zetten bedrijf. Uit het marketingplan kwamen 5 verschillende doelgroepen naar voren. Voor elke doelgroep apart wil ik specifiek een stappenplan maken om deze te bereiken via het internet.

Mijn vraag is of er iemand ervaring heeft met het maken van een strategisch internet plan en hiervan misschien een opzet in zijn bezit heeft. Voorbeelden van een strategisch internet plan zijn ook van harte welkom.

Bij voorbaat vriendelijk dank.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/4974-strategisch-internet-plan/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Het lijkt me niets anders als elk ander marketingplan.

- doelgroepindentificaite (blijkt al gedaan)

- vaststellen met welke middelen de doelgroep het best benaderd kan worden (klaarblijkelijk allemaal via internet..?)

- keuze apart deel van de site of 5 verschillende sites

- uitwerking communicatieplan rondom de website(s)

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

Hope is not a strategy!

• 0

Het klopt dat er reeds al een marketingplan ligt. Hierin is als internetstrategie onder andere een website en mailings in opgenomen. Naast internet zullen meerdere middelen worden aangewend om de doelgroep te bereiken.

Wat we specifiek met het internet plan willen bereiken is door middel van een stappenplan de doelgroepen zo efficient mogelijk zien te bereiken. Een website maken is relatief makkelijk. Maar of je hiermee de doelgroep goed en effectief kunt bereiken is een tweede. Bij het opzetten van een internet plan zijn de volgende vragen volgens mij belangrijk om te weten:

* Hoe kan ik het beste mijn website het beste op internet promoten? (zoekmachines, belangrijke sites waar doelgroep ook naar zoekt)

* Wat wil mijn doelgroep op een website zien (informatie, foto's, boeken e.d.)

* Hoe kan ik de website zo maken dat de doelgroep regelmatig terug komt op de website (ik denk hieraan vernieuwde informatie, foto's en misschien wel spelletje.)

* enzz..

Om een goed en gedegen website onder andere te maken is er meer nodig dan een leuke site. Daarom is mijn vraag of iemand dan ook ervaring met dit heeft en mij hierbij kan helpen.

OkiDoki: Ik vind het idee erg goed van een apart deel voor de verschillende doelgroepen of zelfs 5 verschillende sites. Dit kan ik goed in een onderzoek meenemen voor de opzet van het internet plan en dit ook laten toetsen door de verschillende doelgroepen. Bedankt!

• 0

gebruik de zoekfunctie op dit forum maar eens. de meeste vragen zijn al wel langsgekomen.

vervolgens kan je wat meer gericht hier vragen stellen.

succes.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Wijze oude man |Mentor | Pitcholoog (c)

• 0

Om hier nadere invulling aan te geven zouden we eerst dus moeten weten wat je doelgroep interesseert. Hiervoor is normaal een aanvullend stuk marktonderzoek nodig om te bepalen wat je zou moeten doen om je doelgroep op de site te houden.

Als je al zeker weet wat je doelgroepen zijn en je kunt ze goed definieren is het een kwestie van goed jatten of heel creatief zijn. Kijk op veel andere sites die zich op dezelfde doelgroepen richten en haal de sterkste punten hieruit en neem die op in je plan.

Waarschijnlijk zal je beginnen met zoekmachinemarketing en websiteoptimalisatie omdat dat over het algemeen het meeste rendement opleverd. Kijk hiervoor inderdaad naar eerdere threads op het forum.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

Hope is not a strategy!

• 0

Om hier nadere invulling aan te geven zouden we eerst dus moeten weten wat je doelgroep interesseert. Hiervoor is normaal een aanvullend stuk marktonderzoek nodig om te bepalen wat je zou moeten doen om je doelgroep op de site te houden.

Als je al zeker weet wat je doelgroepen zijn en je kunt ze goed definieren is het een kwestie van goed jatten of heel creatief zijn. Kijk op veel andere sites die zich op dezelfde doelgroepen richten en haal de sterkste punten hieruit en neem die op in je plan.

Waarschijnlijk zal je beginnen met zoekmachinemarketing en websiteoptimalisatie omdat dat over het algemeen het meeste rendement opleverd. Kijk hiervoor inderdaad naar eerdere threads op het forum.

Eerdere threads geven zeker duidelijk over kleine delen voor het plan dat ik wil gaan gebruiken. Zeker het kijken naar concurrenten is erg belangrijk. Ik ben zelf ook verder gaan zoeken en heb een goede link gevonden voor een opzet van zo'n plan.

http://www.academicservice.nl/pdf/9039521379_Inh.pdf

en

http://www.academicservice.nl/pdf/9039521379_H3.pdf

Misschien hebben jullie er ook wat aan!

• 0

hey,

Wat misschien een handige site is om te bekijken is www.webads.nl . Daar kun je namelijk adverteren op verschillende sites. Deze site is vet handig. Er staat op wat voor een mensen er op de sites komen en er staat op welke advertentie mogelijkheden er zijn.

groeten,

Harmen

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar