• 0

Controle winst- en verliesrekening

Hallo

 

Voor het afsluiten van 2014 heb ik nog een vraag.

Ik weet dat onze eerdere boekhouder altijd controles deed bij het afsluiten van het jaar.

Zo weet ik dat hij keek of er 12x telefoonkosten ( iedere maand) in de boekhouding was geboekt.

Dit geldt ook voor verzekeringen etc.

 

Heeft iemand een tip waar ik nog meer op kan letten voor een goede afsluiting van de w-v

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat soort abonnementen kun je jezelf natuurlijk ook bedenken. Wat ik als controle doe is door alle posten heenlopen en als er iets voorkomt wat regelmatig zou moeten voorkomen, dus bijvoorbeeld de gesprekskosten, dan check ik of die ook met de juiste regelmaat zijn geboekt.

 

Wat je ook kunt doen is in je agenda van dat jaar kijken. Als jij een zakelijke afspraak in een andere gemeente hebt staan, heb je dan ook de reis- en andere kosten geboekt? (Je moet daar dan wel weer de bonnetjes van vinden, maar misschien heb je die bewaard zonder ze in te boeken.)

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb wel een checklist maar die loop ik al in december langs. Meestal met zaken die maar 1x per jaar gebeuren en die ik zelf moet initiëren en daardoor gemakkelijk vergeten worden.

 

b.v. een bonnetje met vergoeding van het koffie- & theegeld van het kalenderjaar. In 2014 mocht je per dag 0,55 cent vergoeden aan het personeel. Niet veel, maar met 260 werkdagen kom je toch uit op zo'n 143.- per jaar dat niet als salaris meetelt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Top!

En ik bedenk me nu net dat eind 2014 de bus is verkocht.

Hier was een verklaring uitsluitend zakelijk gebruik voor aangevraagd.

Moest dit worden ingetrokken met als datum de verkoopdatum?

Of hoeft dit niet bij de verkoop van de bus.

Ik kwam deze link tegen:

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/winst/inkomstenbelasting/inkomstenbelasting_voor_ondernemers/privegebruik_auto/uitsluitend_zakelijk_gebruik_bestelauto/verklaring_intrekken/verklaring_uitsluitend_zakelijk_gebruik_bestelauto_intrekken

Ik lees alleen niet wat er moet gebeuren bij verkoop.

Link naar reactie
  • 0

Ik neem aan dat het gaat om een bus die op de activa staat.

Bij verkoop van de bus wordt gekeken naar de boekwaarde (aanschafwaarde - afschrijvingen).

 

Dit bedrag moet je afboeken van de activa.

Indien je het verkocht hebt voor een hoger of lager bedrag dan de boekwaarde, moet je het verschil in je resultaat verwerken.

 

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 48 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.