• 0

Inkopen producten | Reseller worden | Brandingpartner

Hallo allemaal,

Momenteel ben ik bezig met onderzoek en de opzet van een project waarbij we in korte tijd eenzelfde product willen vermarkten binnen een bepaalde branche, hiermee in korte tijd een grote dekking bereiken is dan ook ons doel. Hierbij zijn zowel consumenten als ondernemers in deze branche mee gebaat, vermarkting middels 'win-win' situatie. In theorie ziet de kans van slagen er dan ook goed uit.

Het product welk geschikt is voor uitvoering van het project is ontwikkeld door een Duitse electronica fabrikant, we zijn op het moment gekomen dat we contact moeten gaan leggen met deze partij.

De uitdaging hierin is dat we een startende onderneming zijn en we met ons project maar één artikel uit hun assortiment willen resellen (wat in theorie wel grote aantallen kunnen worden).

Ik wil deze benadering op een zo tactisch mogelijke wijze leggen, het gehele project valt of staat dan ook door overtuiging van deze fabrikant.

Heeft iemand ervaring in soortgelijke benadering?

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Goedenavond Nick,

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Spreek je zelf goed Duits en is het project concreet?

Heeft de Duitse fabrikant een Nederlandse verkoopvestiging? Of algemene Nederlandse resellers? Om deze te passeren zal je een heel goed verhaal moeten hebben.

Als je een interessant project hebt, dan zou ik zo hoog mogelijk inzetten! Wie zou je idealiter willen spreken of ontmoeten? Zou een internationale beurs een geschikt moment/plaats kunnen zijn voor een afspraak met meerdere personen? Met wat voor afvaardiging zou je een gesprek in willen gaan?

Groet,

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

• 0

Goedenavond Highio,

Bedankt voor je reactie.

Het plan is concreet en hebben veel voorbereidingen getroffen, we zouden met het team kunnen starten zodra afspraken met leverancier en distributie gereed zijn.

Zelf spreek ik niet voldoende Duits, mijn schoonzus welk van Duitse afkomst is kan mij hierin bijstaan. De fabrikant heeft een Nederlandse reseller, een grote partij waar ik al enkele van deze producten heb aangeschaft voor de pilot. M.i. zou ik de producten direct moeten kunnen inkopen, zeker als het gaat om de aantallen zoals we schatten.

Op de algemene internetsite van de leverancier staat duidelijk aangegeven hoe je contact met zoeken wanneer je interesse hebt om handelspartner te worden, hierbij ga ik ervan uit dat ik ook bij de juiste persoon(en) terecht kom.

De wijze van benadering, overtuiging die we moeten toepassen en waar we rekening mee moeten houden is voor mij nieuw en zoals eerder aangegeven wil ik dit goed voorbereid aanpakken.

Zelf heb ik zitten denken om hen in onze marketing mee te nemen, en dat dan ook voor te stellen, zodat de leverancier op deze manier een positieve manier extra branding geniet. Ik denk dat dit een toegevoegde waarde biedt bij de inkoop.

Zou deze plan van aanpak kunnen werken? Hoe gaat zo'n fabrikant reageren op onze benadering?

• 0
Zelf heb ik zitten denken om hen in onze marketing mee te nemen, en dat dan ook voor te stellen, zodat de leverancier op deze manier een positieve manier extra branding geniet. Ik denk dat dit een toegevoegde waarde biedt bij de inkoop.
Extra branding? Allemaal gebakken lucht. Money talks! Als jij het geld hebt om grootschalig in te kopen en dus niet het voorraadrisico bij je leverancier legt, dan ben je mogelijk het Herrtje. Je vraagt die leverancier immers om een reeds gevestigde reseller te passeren. Is jouw klandizie het risico waard dat die gevestigde reseller pissed-of raakt? Duitse leveranciers houden niet van bullscheisze, net zo min als andere leveranciers.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

• 0

Hallo TwaBla,

Bij deze reageer ik eventjes.

Voor alle duidelijkheid, misschien heb ik het verkeerd geformuleerd, het product wat we willen gaan verkopen vanuit ons concept is gericht aan B2B. Het product zoals nu door resellers in de markt gezet is B2C, wij zullen dan ook geen reeds gevestigde resellers passeren.

De partij (horeca ondernemer) welk deelneemt aan ons project, want zou gaan we het brengen in marketing en sales, gaat een service bieden aan zijn klanten; de consument.

Wij zouden grootschalig in kunnen kopen en dat willen we ook, echter is het voor mij de uitdaging of deze leverancier er voor open staat.

Wil deze leverancier überhaupt wel dat we aan de slag gaan met deze producten in dit project? Zijn deze producten nog wel actueel en op voorraad? Zo nee; Zouden er meer geproduceerd kunnen worden?

• 0

Het is voor een producent altijd interessant om een nieuw afzetkanaal te ontwikkelen, zeker als die nieuwe afzet niet ten koste gaat van andere kanalen. Desalniettemin kunnen er diverse afwegingen zijn om de relatie met reeds bestaande distributors niet op het spel te zetten. Dat zul je moeten afwegen. Een leverancier zal graag met je in gesprek gaan als jij een groter volume wil afnemen en je voor je order kan betalen, zeker als er perspectief is op vervolgopdrachten. Dan zijn er ook wel trucs om kanaalconflicten te reduceren, variërend van een whitelabel product tot een extra volumekorting en alsnog uitlevering via de lokale groothandel - die er dan voor een paar procent tussen zit. Kwestie van onderhandelen.

Extra argument kan zijn dat jij in NL iets ontwikkelt wat ook op andere markten toegepast kan worden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar