• 0

van de winst aandelen kopen

Even een eenvoudig vraagje.

Stel ik heb een goedlopende zaak en ik doe in mijn vrijetijd een beetje in aandelen, mag ik met de winst van mijn onderneming gaan speculeren en vervolgens de winst weer in mijn bedrijf investeren?

En wat voor haken en ogen zitten hier aan?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

dit betekent m.i. dat je gewoon geld uit je zaak haalt, dus inkomen voor jezelf uitkeert.

met dat geld mag jij vervolgens belastingvrij aandelen kopen en verkopen.

je kunt ook als nevenactiviteit zakelijk gaan handelen, maar dan is de winst/verlies wel belast in je zaak.

 

helpt dit je iets?

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Hangt een beetje af van de rechtsvorm van je zaak. Privé geldt dat koerswinsten onbelast zijn, en dat koersverliezen derhalve niet aftrekbaar zijn. Verwacht je dus veel winst te maken, doe dat dan altijd privé. Vervolgens kun je koerswinsten zonder problemen inbrengen in je zaak. Mocht je een BV hebben, dan wordt het wat gecompliceerder. Zolang het geld in je zaak blijft zijn de koerswinsten en verliezen resp belastbaar en aftrekbaar. Mocht je het uit je BV halen en er later weer terug in stoppen, dan zit je met aandelen, ingebracht vermogen, etc.

Een andere 'hobbel' op de weg is dat je de continuïteit van je bedrijf op het spel zet. Beleggen doe je doorgaans met geld dat je niet direct nodig hebt. Mochten de koersen crashen, dan kan dat je bedrijf meetrekken

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.