• 0

garagebox kopen [telt deze mee voor de vermogenstoets?]

Beste Forum leden,

 

Ik huur voor mijn hoveniersbedrijf al langere tijd een garagebox voor gereedschappen , materialen en opslag.

Ik overweeg om een garagebox te kopen van het geld dat van een kleine erfenis verkregen is .

Op het forum te vinden dat deze box bij alleen zakelijk gebruik ook zakelijk geëtiketteerd moet worden. Daarover dus geen vraag .

Mijn vraag of de waarde van deze garagebox mee wordt geteld voor de vermogenstoets, omdat we een laag inkomen hebben uit het bedrijf en daarom ook in aanmerking komen voor zorg en huurtoeslag.

 

Groet, joost.c

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Joost,

 

Investeringsaftrek is ook van toepassing 28% van de waarde van de opstallen dus niet de grond.

De grond en de opstallen dienen getaxeerd te worden in verhouding met de totaalprijs.

Wellicht kan je de belastingdienst vragen of hier 30/70 grond/opstal akkoord is anders zou je het kunnen laten taxeren om een verdeling te krijgen.

Als je een nieuwe garagebox zakelijk koopt is 21% btw ook terug te vorderen, en je kan de garagebox afschrijven in de zaak, dat kan de investering zakelijk heel aantrekkelijk maken

 

- investingaftrek

- btw terugvorderen

- afschrijven in de zaak

 

Al deze zaken zou ik met je accountant c/q fiscalist opnemen, ook het geld van je prive zakelijk investeerd is wellicht iets mee te doen.

Veel succes

 

Rick Venema

 

 

 

 

[zelfpromotie verwijderd]

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.