• 0

Webshop met producten uit verschillende branches?

Hallo,

 

ik had even een vraag.

 

Is het mogelijk om op je webshop producten te verkopen uit verschillende branches?

 

Bijvoorbeeld, ik verkoop kleding op mijn webshop, kan ik daarnaast dan ook verzorgingsproducten zoals douchegel of shampoo op mijn webshop verkopen?

 

en zoja, mag ik deze producten bij wijze van inkopen bij de lokale supermarkt/kruidvat etc.?

 

Groeten,

DT

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste DT,

 

Met betrekking tot je eerste vraag: wat is de achtergrond van je vraag? Bedoel je of het mag van de overheid? Ja, dat mag!

Maar misschien heb ik je vraag verkeerd begrepen en bedoel je iets anders?

 

Vriendelijke groet, Miki

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie!

 

De vraag heb meer betrekking tot het inschrijven bij de KVK.

 

Ik had begrepen dat wanneer je je inschrijft bij de kvk met je webshop, dat je dan moet opgeven wat voor producten je gaat verkopen. Bijvoorbeeld kleding, dus de kledingbranche.

 

Maar als ik dan bijvoorbeeld op dezelfde webshop een fles shampoo (valt weer onder de cosmetica branche) wil verkopen, of dat dan mag.

 

Omdat ik dan zegmaar een product van een andere branche verkoop dan van mijn hoofdbranche (de kledingbranche)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dag,

 

Bij de inschrijving bij de KvK wordt een bedrijfsomschrijving opgenomen. Als voorbeeld; ''Online verkoop van onder- en bovenkleding alsmede persoonlijke verzorgingsmiddelen''. Je hoeft dus zeker niet limitatief al je producten te omschrijven.

De vraag ''of dat dan mag'' speelt helemaal niet. De KvK registeert maar geeft geen toestemming of iets wel of niet mag. In een enkel geval attenderen wij wel op eventuele externe vergunningplicht. Maar voor jouw vraagstelling is dat niet aan de orde. Inschrijven gaat trouwens grotedeels via de site www.kvk.nl/inschrijven.

 

Als aanvulling heb ik nog het advies, indien je je webshop vanuit huis doet, de Gemeente nog even te raadplegen. Of eventueel de verhuurder van je huis. Wellicht is er n een huurcontract of bestemmingsplan iets geregeld wat je in de wielen kan rijden.

 

Succes met je plannen!

 

Albert.

 

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 47 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.