• 0

Hoe? distributie/verkoop duurzame souvenirs en relatiegeschenken

Onlangs ben ik een bedrijf gestart in duurzame souvenirs en relatie geschenken.

Het gaat om waterproducten zoals waterflessen en ponchos die geschikt zijn voor duurzame recreanten en toeristen. Deze heb ik onder mijn (water)merk naam Tulper laten maken en wil ik vanaf augustus gaan verkopen aan recreatieparken, souvenirwinkels, pretparken en evt ook custom made als relatiegeschenk.

 

Het is dus nogal een brede doelgroep, heeft iemand daar ervaring in of tips voor hoe deze branches te bereiken? of een bepaald distributiemodel? adverteren? mailingadressen? samenwerking met andere partijen?

 

Alvast dank voro de reactie!

Importeur eco producten onder eigen merk maar ook privat label /custommade.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

De eerste vraag die ik heb, is wat maakt jouw waterproducten zo duurzaam? M.a.w. wat maakt jouw poncho onderscheidend tov de poncho's van de wegwerpponchos en re-usable ponchos (verkrijgbaar bij Xenos) En hoe relevant is dat onderscheid voor jouw doelgroep (duurzame recreanten en toeristen). Is het bijvoorbeeld van gerecyclede PET-flessen gemaakt?

 

En wat kost jouw poncho tov die van de Xenossen van deze wereld? En hoeveel is jouw doelgroep bereid te betalen voor jouw duurzame waterproducten? Via externe distributiekanalen zoals recreatieparken, souvenirwinkels en pretparken (niet echt duurzaam) moet je rekening houden met winstmarges voor de tussenhandel die of ten koste van jouw winst gaan of het product duurder maken voor de doelgroep.

 

De waardepropositie van je product bepaalt dus in grote mate welke distributie je het best kunt inzetten. Bij duurzame producten denk ik aan FairTrade winkels of andere "MVO" winkels. Je zou ook kunnen denken aan wandel-, fietsverenigingen en reisorganisaties die duurzame reizen organiseren. Nadeel van een extern distributiekanaal is dat jij als producent het eigendom op de verkoopinformatie kwijt bent over wat jouw klanten (duurzame recreanten en toeristen) kopen, gebruiken etc.

 

Je zou ook via je eigen website je producten kunnen verkopen. Verlies je geen marge aan de tussenhandel en je bent beter in staat om in contact te blijven met je doelgroep (mailingadressen).

Je bent eigenaar van alle verkoopinformatie en daarmee kun je je productontwikkeling en assortiment uitbreiden.

 

Adverteren is door handig gebruik te maken van social media en Google Adwords snel, goedkoop en makkelijk in te zetten. En je kunt goed monitoren welke advertentiekanaal het meest succesvol is.

 

Ps. Je logo en pay-off vind ik erg sterk. Daar zal het niet aan liggen. Succes!

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de goede feedback! Ik ben inderdaad bezig om PET flessen, vissersnetten en biomaterials als grondstof te gebruiken voor mijn producten al valt dat niet mee. De eerste stap wordt echter waarschijnlijk half eco aangezien ik de kennis en financiën nu nog niet heb om het 100% in 1 keer goed te doen. Maar extra tips van hoe B2B doelgroepen als recreatieparken, hotels, waterschappen, sauna's, zwembaden, goede doelen etc te benaderen zijn zeer welkom!

 

Importeur eco producten onder eigen merk maar ook privat label /custommade.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb afgelopen weken een aantal mensen gesproken die verantwoordelijk waren voor de inkoop voor hun winkels op recreatieparken en winkels op toeristische plaatsen aan zee. Allemaal verschillende inkoopkanalen: via allerlei vakbeurzen in Nederland en Duitsland, via inkoopvereniging, via via, op internet gevonden, in vakblad gelezen etc. Lastig dus nu om een goede distributie/marketing/verkoop strategie te kiezen en je kunt je budget er maar 1 keer voor uitgeven. Ik ga het verder onderzoeken maar als er iemand hierover ervaringen wil uitwisselen dan zeer welkom!

Importeur eco producten onder eigen merk maar ook privat label /custommade.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.