Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
sandras
sandras
Hallo,
Ik heb een vraagje over het boeken van valutawinst/verlies voor PayPal-inkomsten, bij Opgaaf Inkomstenbelasting.
Naast betalingen op mijn bankrekening ontvang ik regelmatig betalingen in Amerikaanse Dollar op mijn zakelijke PayPal-rekening.
Hoe boek ik koerswijzigingen van het midden en aan het einde van het boekjaar?
Voorbeeldbedragen:
PayPal-saldo op 1 januari: USD Dollar 6000
Koers op 31dec/1 jan: 0.7 (fictief makkelijk getal)
Bij Inkomstenbelasting vorig jaar geboekt als PayPal-banksaldo eind boekjaar: Euro 4200 (0.7*6000)
In de loop van het jaar zijn er inkomsten bijgekomen op mijn PayPal-rekening en heb ik geld van PayPal afgehaald.
Aan het einde van het jaar heb ik 2000 Dollar saldo.
Aan het eind van het jaar is de koers 0.8.
Hoe boek ik de koerswijzigingen voor het PayPal-banksaldo aan het einde van het boekjaar?
En hoe boek ik de koerswijzigingen voor de opnames van PayPal gedurende het boekjaar?
Heel erg bedankt voor de hulp.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/50082-ib-valutawinstverlies-paypal-inkomsten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag