• 0

IB - Valutawinst/verlies PayPal-inkomsten

Hallo,

 

Ik heb een vraagje over het boeken van valutawinst/verlies voor PayPal-inkomsten, bij Opgaaf Inkomstenbelasting.

 

Naast betalingen op mijn bankrekening ontvang ik regelmatig betalingen in Amerikaanse Dollar op mijn zakelijke PayPal-rekening.

 

Hoe boek ik koerswijzigingen van het midden en aan het einde van het boekjaar?

 

Voorbeeldbedragen:

 

PayPal-saldo op 1 januari: USD Dollar 6000

Koers op 31dec/1 jan: 0.7 (fictief makkelijk getal)

Bij Inkomstenbelasting vorig jaar geboekt als PayPal-banksaldo eind boekjaar: Euro 4200 (0.7*6000)

 

 

In de loop van het jaar zijn er inkomsten bijgekomen op mijn PayPal-rekening en heb ik geld van PayPal afgehaald.

 

Aan het einde van het jaar heb ik 2000 Dollar saldo.

Aan het eind van het jaar is de koers 0.8.

 

Hoe boek ik de koerswijzigingen voor het PayPal-banksaldo aan het einde van het boekjaar?

En hoe boek ik de koerswijzigingen voor de opnames van PayPal gedurende het boekjaar?

 

Heel erg bedankt voor de hulp.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb een vraagje over het boeken van valutawinst/verlies voor PayPal-inkomsten, bij Opgaaf Inkomstenbelasting.

 

Hoe boek ik de koerswijzigingen voor het PayPal-banksaldo aan het einde van het boekjaar?

En hoe boek ik de koerswijzigingen voor de opnames van PayPal gedurende het boekjaar?

Heel recent was hier een soortgelijke vraag over. Ik gok dat meer mensen hiermee worstelen. Het vorige bericht kun je hier nalezen.

 

Een alternatief kan zijn - als je relatief weinig transacties hebt - om gewoon elke USD-boeking op het moment van boeking om te rekenen naar EUR. In dat geval zul je nog steeds de USD-waarde op het eind van het jaar even moeten omrekenen naar EUR tegen de laatste koers van het jaar, maar dat zal dan op zich geen grote koerswinsten of -verliezen moeten opleveren.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 162 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.