• 0

Klanten werven voor import auto's

Ik wil bedrijfsmatig mensen helpen met het kopen van een auto in het buitenland. Dit kan de klant namelijk veel geld besparen.

 

Hierbij adviseer ik hen m.b.t keuzes, vervolgens regel ik import van auto, de overdracht, ook garanties en verzorg ik de administratieve afhandeling.

 

Inmiddels heb ik veel dealers en importeurs gesproken over hoe het een en ander werkt wat betreft garanties etc. Heb imiddels ook ervaring met het importeren van een auto.

 

Nu alleen de klanten nog!

 

Heeft een van jullie suggestie hoe ik klanten kan werven. Mijn doelgroep is mensen die eeen auto van max. 2 jaar oud zoeken van min. 25k

 

Zit te denken aan advertentie op vraag/aanbod internet sites. Heeft een van jullie nog suggesties. En als je een mening hebt over business model dan lees ik dat ook graag. En als je een auto zoekt : )

 

mvg

 

Stem3

 

 

???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zet voorbeelden te koop op Marktplaats,autotrader e.d.

BV een BenchMarkWagen voor x euro.

Als mensen zoeken op een bepaald type zullen die auto's die goedkoop zijn door import automatisch gunstig in de hoog/laag prijsvelden vallen.

Deze auto's zijn dan wel voorbeelden, maar je kunt extra service verlenen door naar een bepaalde kleur of uitrusting te zoeken voor deze klanten.

 

Probeer vanaf Marktplaats e.d. mensen naar jouw website te trekken met daarop een eenvoudige uitleg over de rompslomp. waarom jij goedkoper bent t. o.v. en NL auto, en een aantal voorbeelden per merk.

Zorg dat mensen contact met je opnemen, of in ieder geval een nieuwsbrief met voorbeelden van door jouw geimporteerde auto's willen ontvangen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Jacobien

Ik wil bedrijfsmatig mensen helpen met het kopen van een auto in het buitenland. Dit kan de klant namelijk veel geld besparen.

 

Hierbij adviseer ik hen m.b.t keuzes, vervolgens regel ik import van auto, de overdracht, ook garanties en verzorg ik de administratieve afhandeling.

 

Inmiddels heb ik veel dealers en importeurs gesproken over hoe het een en ander werkt wat betreft garanties etc. Heb imiddels ook ervaring met het importeren van een auto.

 

Nu alleen de klanten nog!

 

Heeft een van jullie suggestie hoe ik klanten kan werven. Mijn doelgroep is mensen die eeen auto van max. 2 jaar oud zoeken van min. 25k

 

Zit te denken aan advertentie op vraag/aanbod internet sites. Heeft een van jullie nog suggesties. En als je een mening hebt over business model dan lees ik dat ook graag. En als je een auto zoekt : )

 

mvg

 

Stem3

 

 

???

 

 

Hoe betrouwbaar ben je? Hoe professioneel?

Heb je een technische achtergrond waardoor je de auto's kunt beoordelen? Wat voor een service kun je bieden? ( voor en na de koop)

Hoe los je het probleem op dat mensen geen proefrit kunnen maken?

Weet je wat je moet doen als er problemen ontstaan? (waar de klanten juridisch staan)

Kopers die een dergeljk bedrag voor een auto neertellen, verwachten namelijk wel veel service en een goede auto.

En door Monti is de strijd om de verkoop van 2ehands auto's nog sterker toegenomen. Dus halen bedrijven van alles uit de kast.

 

Het zal niet makkelijk worden aangezien mensen die een relatief nieuwe auto zoeken, toch eerder naar een dealer zullen gaan. Maar er zijn in Nederland meer automakelaars. Kijk eens op hun websites.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik weet dat er reeds bedrijven zijn die dit al heel lang doen. Dit zegt natuurlijk niets over de slagingskansen voor een nieuwe partij :)

 

Ik zou me in elk geval eens verdiepen in hun benaderingswijze, niet proberen het wiel opnieuw uit te vinden in het begin.

 

Even Googelen levert verbazend weinig op: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=auto+importeren&btnG=Google+zoeken&lr=lang_nl In elk geval liggen daar dus ook nog veel kansen voor je.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 299 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.