Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
N.A. Fets
Wij hebben onder andere een webwinkel met nieuwe, tweedehands en zgan boeken. Die boeken kopen wij in als partijen. Alle boeken worden in onze administratie opgenomen als individuele artikelen met een gespecificeerde inkoopprijs.
Tot zover niets bijzonders.
We willen ruimte maken in ons magazijn en daarvoor het overgrote deel van de boeken die een te lage opbrengst en een te lage omlooptijd hebben wegdoen.
Boeken weggeven kan door de fiscus gezien worden als een prive-ontrekking en aangezien ik alles netjes wil hebben ga ik dat dus niet doen.
Zou ik die partij boeken tegen 1 euro mogen verkopen aan een Kringloopwinkel. Dan is er netjes een factuur en ben ik van die handel af.
Een andere optie is dat ik de hele partij tegen inkoopsprijs verkoop aan mezelf maar dus weer zonde van mn eigen centen.
-Het gaat om een inkoopwaarde van nog geen 150 euro.
-ons bedrijf is een BV
Op termijn gaat dit ook wel spelen met andere producten als kleding en zo en daarom zpek ik een oplossing die op termijn ook houdbaar is.
thx stefan