• 0

Vergelijking / aanmeldsite voor- en nadelen

Goedenavond,

 

Dit is mijn eerste post op dit forum, ik verwacht veel kennis op te doen en te kunnen delen;)

Om gelijk maar in het diepe te duiken.

 

Ik ben bezig met een businessplan voor mijn website.

Het betreft een homogene dienst, maar met verschillende prijzen per aanbieder.

Nu twijfel ik tussen een vergelijkingssite a kieskeurig.nl en een aanmeldsite a uber.

Bij de vergelijkingssite hanteer je de prijzen van de aanbieder,

bij de aanmeldsite hanteer je een prijs voor de dienst.

 

Wat zijn de voor- en nadelen van beide?

 

Ik ben benieuwd naar de reacties!

 

Jim

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Jim,

 

Kun je de dienst makkelijk vergelijken puur en alleen op prijs? Of komen er nog meer dingen bij kijken, zoals locatie, service en klanttevredenheid? In het eerste geval zou je er een vergelijkingssite van kunnen maken, maar in het tweede geval lijkt een aanmeldsite meer voor de hand te liggen.

 

Stel dat het om glazenwassers gaat. Die kun je natuurlijk prima op uurtarief (of raamtarief voor mijn part) vergelijken. Tenzij het gaat om een glazenwasser aan de andere kant van het land. De voorrijkosten zijn in dat geval de bottleneck. Ook al heb je de goedkoopste glazenwasser van Nederland gevonden op een vergelijkingssite, je gaat er geen zaken mee doen als hij eerst 150 km moet rijden om bij je pand te komen. In dat geval is een aanmeldsite makkelijker, want dan krijg je (hopelijk) alleen de glazenwassers te zien die in jouw regio actief zijn.

Ik doe als (SEO-)copywriter leuke klussen voor leuke bedrijven: http://www.hardcopy.nl.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie.

 

Laten we de dienst vergelijken met Uber.

Ik neig persoonlijk naar een aanmeldwebsite (zoals uber), dit om de klant te sturen door een aanmeldproces en zo min mogelijk keuzes te laten maken.

 

Het enige is dan dat de taxi chauffeurs niet hun eigen tarief kunnen bepalen, omdat ik dan een prijs hanteer voor elke aanbieder.

 

Ik hoor graag van jullie.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nog een overweging: een aanmeldwebsite zorgt voor een hogere kans op afhakers, want mensen willen liever niet meteen hun gegevens achterlaten of een account nemen. Ze willen liever eerst rondkijken en vrijblijvend vergelijken voor ze overgaan tot aankoop/contact opnemen, wat bij een vergelijkingswebsite natuurlijk prima kan.

Ik doe als (SEO-)copywriter leuke klussen voor leuke bedrijven: http://www.hardcopy.nl.

Link naar reactie
  • 0

 

Het enige is dan dat de taxi chauffeurs niet hun eigen tarief kunnen bepalen, omdat ik dan een prijs hanteer voor elke aanbieder.

 

 

Wat wordt jouw verdienmodel. Ik neem even bovenstaand als voorbeeld, zit er een fee in de ritprijs die de chauffeur jou betaalt?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een equivalent aan een taxidienst.

De dienst is in hetzelfde, alleen varieren de prijzen van de diverse aanbieders.

 

Mijn vraag: Hoe tackle ik dit probleem, zodat ik dus net zoals uber een prijs aan kan bieden voor de dienst.

 

Dit terwijl ik toch de aanbieders tevreden hou.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een equivalent aan een taxidienst.

De dienst is in hetzelfde, alleen varieren de prijzen van de diverse aanbieders.

 

Een dienst is nooit homogeen, de ene dienst is de andere dienst niet. Ook de prijzen variëren niet voor niets.

 

Ik heb net op de site van uber gekeken, en aan de geringe eisen die ze stellen is het al duidelijk dat het alleen qua prijs een serieuze concurrent is voor de overige taxi-bedrijven, maar qua comfort, type auto en overige denk ik niet.

 

Kenmerkende van een dienst is, dat het eindresultaat altijd afhangt van veel factoren, en het gewenste eindresultaat nooit gegarandeerd kan worden.

 

Degene die jou de meeste kans biedt op een succesvol eindresultaat is vaak ook iets duurder, en succesvol is vaak naar een ieder zijn eigen perceptie. ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.