• 0

deel uitgekeerde stamrecht bv in lijfrente

Vorig jaar heb ik, vanwege de voor dat jaar geldende fiscaal aantrekkelijke voorwaarden het bedrag van mijn stamrecht BV in één keer laten uitkeren. Omdat ik afgelopen jaren geen inkomen had en dat ook dit jaar niet heb, ga het uitgekeerde bedrag over drie jaar middelen om zo de laagste belastingtarieven volledig te benutten.

 

Ik vraag me nu af of het mogelijk is om een deel van die uitkering van mijn stamrecht BV corresponderend met de ‘jaarruimte’, belastingvrij naar mijn lijfrentespaarrekening over te maken.

 

Ik ben van plan om zodra het kan –over enkele jaren- te beginnen met het laten uitkeren van de lijfrente. Omdat ik denk dat ik in die jaren ook geen of geringe inkomsten heb, benut ik op deze manier nog meer de lagere belastingtarieven.

 

Mijn vraag is of mijn redenering klopt en of dit mag van de fiscus. Alvast mijn dank voor het meedenken!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Lijkt mij toch niet echt veel met ondernemen te maken te hebben, maar:

 

Als je geld op een geblokkeerde 'pensioenspaarrekening' (waar je later een lijfrente voor moet kopen dus) overmaakt, dan heb je in potentie een aftrekpost. Of je die kan gebruiken hangt o.a. van jaarruimte etc af.

 

Maatwerk, dus (zeker in combinatie met middeling).

 

 

Link naar reactie
  • 0

In de reacties wordt al aangegeven dat de vraag weinig relatie met ondernemen heeft.

Daarnaast zijn we sowieso al vrij selectief als het om stamrechtvragen gaat, dus dat tezamen is reden dat dit topic op slot gaat.

 

Wellicht één van de hier aanwezige fiscalisten direct benaderen via pm?

 

Frans Sijtsma

HL-Admin

 

PS: Uit de huisregels

Verenigingen en stichtingen met een maatschappelijke of ideële doelstelling en stamrecht BV's die uitsluitend een pensioen beheren en qua ondernemerschap geen commercieel belang meer hebben, behoren niet tot onze doelgroep
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.