• 0

Diploma nodig voor groothandel?

Hallo allemaal,

 

Op dit moment ben ik nog aan het orienteren en loop met de volgende...

 

Ik heb van de KvK vernomen dat je voor detailhandel (webwinkel) in tuinmeubels geen papieren of diploma's nodig hebt.

 

Nu is mijn vraag: geldt dit ook in geval ik zou willen opereren als groothandel?

 

Alvast mijn dank, Jack M.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor zover ik me kan herrinneren was het "opzetten van een groothandel" vroeger al het makkelijkst omdat hier toen al geen papieren voor nodig waren (AOV papieren)

 

Met het wegvallen van de verplichting om papieren op zak te hebben on een zaak te openen (m.u.v. een aantal beroepsgroepen) is alles een stuk gemakkelijker geworden.

Link naar reactie
  • 0

De vraag kwam mede voort uit het feit dat als je je wilt gaan inschrijven als eenmanszaak bij de KvK je op moet geven wat je gaat doen...

 

Leveren aan particulieren en/of als groothandel. Zijn er dan geen "tegens" om je direct ook als groothandel in te laten schrijven?

 

Papieren is volgens de link van msteer (mijn grote dank) niet noodzakelijk, dus tja, waarom niet zou je dan zeggen ???

 

Ik hoor jullie mening, alvast bedankt, Jack.

Link naar reactie
  • 0

het zou kunnen dat dat ze dergelijke vragen stellen voor de statistieken die ze bij houden. maar je kunt ze ook even bellen om te vragen waarvoor het is. naar mijn ervaring zijn ze erg vriendelijk en helpen ze graag.

 

als je als groothandel aan particulieren wilt gaan leveren moet je je wel afvragen of dat zo handig is. de meeste groothandels leveren expres niet aan particulieren om hun klanten (winkels?) niet in de weg te zitten. concurreren met je klanten wordt vaak niet op prijs gesteld.

 

maw denk goed na wat je wilt gaan doen (businessplan): groothandelen of particulieren beleveren. en dan is de wijze van inschrijving een gevolg daarvan, en niet een reden waarom je het een of het ander doet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.