• 0

bankspaarproduct voor pensioen & reserveringsruimte

Volgens mij heb ik 3 mogelijkheden om een bankspaarrekening voor mijn pensioen af te sluiten:

1. Rechtstreeks bij de aanbieder

2. Online/via een website bemiddelaar

3. Via een financieel adviseur.

 

Persoonlijk verwachtte ik dat optie 1 het goedkoopst zou zijn. Maar zo op het eerste gezicht is optie 2 een goedkoper alternatief. Wat mij toch enigzins bevreemd, dus ik dacht ik vraag het hier voor de zekerheid nog even na.

 

2e vraag is, stel ik stort dit jaar 5k. Dan wil ik daarmee de reserveringsruimte van oud naar nieuw gaan benutten. Als ik mijn aangifte (over 2015) invul, zie ik dan ook in hoeverre die 5k wordt gebruikt? Zie ik dan bijv. dat 2k reserveringsruimte 2007 is, 2,1k voor 2008 en 0,9k voor 2009? en dat ik dan dus nog iets voor 2009 over hou? En uiteraard alle volgende jaren.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zo'n gratis download van de website van de belastingdienst :-P

 

Ik ben benieuwd of wij (partner en ik zelf) dit jaar uberhaupt weer aangifte in 1 pakket kunnen doen? Maar dat zal wel niet.

Tot 2014 was ik geen ondernemer, dus dan moesten we altijd 2x dezelfde aangifte invullen (qua box 3). Valt op zich wel te overzien, maar ze kunnen het heus makkelijker maken :-P

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.