• 0

Directeur aanstellen bij emigratie DGA

Op dit moment ben ik DGA van mijn holding en ga voor een paar jaar emigreren naar een land buiten de EU.

 

De BV wil ik in NL gevestigd laten en de bedrijfsactiviteiten lopen gewoon door. Om dit te bewerkstelligen wil ik een familielid aanstellen als directeur. Vanaf afstand zal ik nog steeds werkzaamheden blijven verrichten als zijnde directeur (bedrijfsvoering, administratieve zaken, strategische beslissingen etc.).

 

De nieuwe directeur (familielid) zal praktisch gezien geen werkzaamheden verrichten, behalve een oogje in het zeil houden en het ontvangen van post.

 

Hier heb ik een aantal vragen over:

 

- Is deze manier van werken mogelijk? Kleven er risico's aan?

 

- Wanneer ik alleen aandeelhouder ben, hoef ik dan geen verloning of management fee uit te keren? (ook al voer ik werkzaamheden uit, hetzij beperkt).

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste heer/mevrouw Montagne,

 

De directeur is meestal een bestuurder, waarvan de bevoegdheden zijn omschreven in de statuten van de B.V. Die bevoegdheden gaan ver. Tevens wordt een directeur geacht in dienst te zijn bij de B.V. en krijgt dus salaris of een fee.

Wellicht is het daarom in uw situatie beter te werken met een gevolmachtigde, die namens u bepaalde, door u opgegeven, handelingen mag verrichten voor de onderneming.

 

U blijft dan als bestuurder (directeur) betrokken bij het bedrijf. Hierin verandert niets.

 

Met vriendelijke groet.

Otto van Peer

 

 

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.