BV X en Y hebben beiden deelneming in onderneming Z voor 50%.
X en Y heffen de deelneming in Z voor bedrag A verkregen (ook in 50% verhouding).
X verkoopt z'n deelneming in Z aan Y, maar met een verlies (dat wil zeggen : Minder als bedrag A)
Wat kan X met dit verlies doen ? Ik kom er zelf niet uit :
- Er is geen sprake van liquidatie, dus die regeling haat niet op.
- Er is sprake van de deelnemingsregeling, wat ook betekend dat verliezen niet aftrekbaar zijn.
De DGA van X heeft hier natuurlijk wel last van : Dat verlies kan natuurlijk niet meer uitgekeerd worden. De DGA van X heeft de deelneming in Z verkregen met de inbreng van een VOF.
Iemand tips ? Ik ga dit nog voorleggen aan iemand met verstand van zaken, maar ik wil gerichte vragen kunnen stellen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Igmar Palsenberg
Igmar Palsenberg
BV X en Y hebben beiden deelneming in onderneming Z voor 50%.
X en Y heffen de deelneming in Z voor bedrag A verkregen (ook in 50% verhouding).
X verkoopt z'n deelneming in Z aan Y, maar met een verlies (dat wil zeggen : Minder als bedrag A)
Wat kan X met dit verlies doen ? Ik kom er zelf niet uit :
- Er is geen sprake van liquidatie, dus die regeling haat niet op.
- Er is sprake van de deelnemingsregeling, wat ook betekend dat verliezen niet aftrekbaar zijn.
De DGA van X heeft hier natuurlijk wel last van : Dat verlies kan natuurlijk niet meer uitgekeerd worden. De DGA van X heeft de deelneming in Z verkregen met de inbreng van een VOF.
Iemand tips ? Ik ga dit nog voorleggen aan iemand met verstand van zaken, maar ik wil gerichte vragen kunnen stellen.
Igmar
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/51192-bv-deelneming-met-verlies-verkopen-aftrekbaar/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag